Mostrant 120 de 1854 elements
Disponible l'estudi 3493 'Edadismo'
Disponible l'estudi 3493 'Edadismo'
  • 05 DE MARÇ 2025

Ja està disponible l'estudi 3493 'Edadisme'. Tenen a la vostra disposició el fitxer de microdades, els informes de marginals i creus, i la documentació tècnica. Podeu accedir a aquest estudi des del cercador del Catàleg d'Estudis o directament a través de l'enllaç indicat a sota.

Estudio
Disponible l'estudi 3494 'Índex de confiança del consumidor (ICC). Gener 2025'
Disponible l'estudi 3494 'Índex de confiança del consumidor (ICC). Gener 2025'
  • 05 DE MARÇ 2025

L'estudi 3494 'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) ja està disponible. Gener 2025'. Tenen a la vostra disposició el fitxer de microdades, els informes de marginals i creus, i la documentació tècnica. Podeu accedir a aquest estudi, des del cercador del Catàleg d'Estudis o directament a través de l'enllaç indicat a sota.

Estudio
El CIS organitza les IV jornades sobre Sociologia de Gènere
El CIS organitza les IV jornades sobre Sociologia de Gènere
  • 03 DE MARÇ 2025

L'acte de presentació anirà a càrrec de la directora de recerca del CIS, Silvia García. El primer dia de jornades tractarà sobre 'Igualtat de gènere, el feminisme i categories no binàries' i participaran Capitolina Díaz, Catedràtica de Sociologia i Barbara Risman, professora Titular de la Universitat d'Illinois. També es presentarà el llibre 'Dilemes de la masculinitat' de Mirra Komarovsky, aquesta ponència estarà dirigida per la directora de Publicacions del CIS, Rosario H. Sánchez i intervindran, la Catedràtica de Sociologia, Constanza Tobío, la professora Titular, Mercedes Alcañiz i la científica del CSIC, Ana María Gonlez. El segon dia de jornades tractarà sobre 'Participació política i dona' i intervindran la directora de Banc de Dades, María Belén Romero, el professor titular, Ángel Belzunegui, la professora titular, Carmen Ortega i la directora de l'Institut Complutense de Ciència de l'Administració, Gema Sánchez. L'acte de cloenda anirà a càrrec del president del CIS, José Félix Tezanos i la presidenta del Consell d'Estat, Carmen Calvo. Aquí tota la informació per assistir a les jornades .    

Noticia
Gairebé el 80% de la població va utilitzar els serveis d'atenció primària el 2024
Gairebé el 80% de la població va utilitzar els serveis d'atenció primària el 2024
  • 27 DE FEBR. 2025

Gairebé el 80% de la població de 18 anys i més utilitza els serveis d'Atenció Primària i el 83,1% d'aquestes persones valoren positivament l'atenció rebuda, segons el Baròmetre Sanitari global que fa el CIS en col·laboració amb el Ministeri de Sanitat. Alhora, el 43,4% havia anat el darrer any a una consulta d'un metge especialista i el 81,8% valora positivament l'atenció rebuda. El 10% refereix almenys un ingrés en un hospital públic l'últim any i un 87,9% dels pacients valora positivament la manera com va ser tractat. S'aprecien millores respecte a la salut digital i l'ús de diferents serveis a través d'internet, ja que el 40,1% dels entrevistats refereix haver accedit alguna vegada a la història clínica electrònica per internet; el 44,4% coneix que els metges poden consultar la informació clínica en una comunitat autònoma diferent de la seva; i el 60% sap que pot retirar medicaments a qualsevol farmàcia del país amb la recepta electrònica. El nivell de satisfacció amb el sistema sanitari públic espanyol (s'hagi utilitzat o no) es manté estable el 2024, amb una puntuació de 6,28 sobre 10 i els ciutadans continuen mostrant una clara preferència pels centres públics a les quatre àrees assistencials analitzades. Aquesta valoració consolida la tendència observada el 2023 i confirma l'estabilització de l'opinió pública sobre el Sistema Nacional de Salut després del descens registrat el 2022 respecte als nivells prepandèmia del 2019 (6,74). El Baròmetre Sanitari del 2024 revela que els serveis d'urgències, tant del 061 com del 112, juntament amb els ingressos i l'assistència a hospitals públics, són els més ben valorats per la població, amb puntuacions de 7,43 i 7,16 punts sobre 10, respectivament. Pel que fa a l'atenció primària, la valoració de les consultes amb metges de família en centres de salut arriba a 6,29 punts, mentre que els serveis d'urgències d'atenció primària obtenen 6,34 punts. En general, el 55% de la població té una opinió positiva sobre el funcionament del sistema sanitari espanyol, davant d'un 15,6% que considera que necessita canvis profunds. Pel que fa a la situació de les llistes d'espera, un 47,4% creu que segueix igual, un 35,6%, que ha emporat i el 8,3% creu que ha millorat la situació. Valoració de les persones usuàries El 80% dels adults espanyols va utilitzar l'any passat els serveis d'Atenció Primària, i la gran majoria (83,1%) valora positivament l'atenció rebuda, destacant la confiança i la seguretat que transmeten els professionals. Pel que fa al temps d'espera, un 22,3% dels pacients van ser atesos el dia o l'endemà de demanar la cita; per a la resta la demora mitjana va ser de 8,7 dies. L'últim any el 43,4% de les persones enquestades va acudir a una consulta d'un metge/essa especialista i el 81,8% valora positivament l'atenció rebuda, per la confiança i la seguretat que transmeten els facultatius i per la informació rebuda sobre el seu problema de salut. D'aquests, el 38,3% havien estat remesos pel metge/essa d'atenció primària i el 38% va haver d'esperar tres mesos o més per ser rebut per l'especialista. El 10% refereix almenys un ingrés a un hospital públic l'últim any. El 87,9% dels pacients valoren positivament l'atenció rebuda. Els aspectes més ben valorats són les cures dels professionals de medicina i infermeria. El conjunt de serveis d'urgències del Sistema Nacional de Salut és valorat positivament pel 75,2% de les persones que els van utilitzar el darrer any. Els dispositius d‟urgència d‟Atenció Primària han atès el 39,2% de la demanda en aquest període i els hospitalaris al 54%. Segons les dades del Baròmetre Sanitari del 2024, el 18,2% de les persones van necessitar consultar per un problema de salut mental, la meitat van ser ateses a la sanitat pública, amb una valoració positiva per part del 80,4%, i l'altra meitat a la sanitat privada. Centres públics El Baròmetre Sanitari revela una clara preferència dels espanyols per la sanitat pública. Davant la possibilitat d'escollir, la majoria optaria per centres públics a tots els nivells assistencials: atenció primària, atenció especialitzada, hospitalització i urgències. Aquesta preferència es manté en nivells similars als d'anys anteriors, amb un 69,9% de la població que triaria un centre públic per a atenció primària i un 56,9% per a consultes amb especialistes. No obstant això, destaca l'augment en la preferència per la sanitat pública per a ingressos hospitalaris i urgències des de la pandèmia: la preferència per la pública en ingressos hospitalaris ha augmentat del 69,8% el 2019 al 76,1% el 2024, mentre que a urgències ha pujat del 66,9% el 2014 al 2 Tot i aquesta clara preferència generalitzada pel públic, les consultes amb especialistes són l'àrea on la sanitat privada té més acceptació, amb un 40,1% de la població que optaria per aquesta opció. Coordinació i accessibilitat El 45,1% de la població té una valoració positiva de la coordinació entre els serveis datenció primària i de làmbit hospitalari que intervenen en la seva atenció. El grau d'acord amb els aspectes protectors de les vacunes és molt alt, tant sobre la persona que es vacuna (90,2%) com sobre les persones amb qui conviu (90,4%); no obstant això, un 37% considera que poden produir efectes adversos a la salut. El 40,1% dels entrevistats refereix haver accedit alguna vegada a la seva història clínica electrònica per internet; el 44,4% coneix que els metges poden consultar la informació clínica en una comunitat autònoma diferent de la seva; i el 60% sap que pot retirar medicaments a qualsevol farmàcia del país amb la recepta electrònica. Equitat de la sanitat pública En aquesta edició del baròmetre s'ha explorat la percepció que té la població sobre la igualtat de tracte al sistema sanitari reprenent una pregunta que ja es va realitzar el 2016 i 2019. El nivell socioeconòmic, el país d'origen, l'edat i l'estatus legal a Espanya de les persones, són els aspectes en què es percep una igualtat més gran en la prestació de serveis, i no s'identifiquen com a motius d'inequitat. Per contra, un 38,7% de la població percep que no es tracta igual els pacients segons la comunitat autònoma de residència i un 35,5% considera també que el maneig que cada persona tingui de les noves tecnologies pot influir en desigualtats en el tracte rebut del sistema sanitari. Cobertura El 99% de les persones entrevistades refereixen tenir coberta la seva assistència sanitària mitjançant finançament públic. Aquest percentatge inclou les persones adscrites a l'SNS i les persones que declaren pertànyer a les mutualitats de funcionaris, tant les que tenen com a proveïdor de serveis l'SNS com els que manifesten tenir un proveïdor privat, atès que, en tots els casos, el seu finançament se sustenta en pressupost públic. Un 23,2% refereix disposar d'una assegurança mèdica privada contractada de manera individual (per ells mateixos o per algun familiar) i un 9,4% contractada per la seva empresa, i en els últims anys s'ha produït un augment de la població que declara disposar d'una assegurança privada. Aquestes i altres dades es poden trobar a la pàgina web del CIS. (www.cis.es)  

Nota informativa
Pròxim lliurament de l'avenç de resultats de l'estudi 3494 'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) de gener 2025'
Pròxim lliurament de l'avenç de resultats de l'estudi 3494 'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) de gener 2025'
  • 27 DE FEBR. 2025

El 28 de febrer , a les 12,30 h, l'avenç de resultats de l' ICC (Índex de Confiança del Consumidor) estarà a disposició de tots els mitjans i les persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb la seva economia familiar, l'ocupació i les possibilitats d'estalvi i consum. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25 / 664 470 083.

Notas de Prensa Avance ICC
El 76,9% dels enquestats considera important tenir relacions sexuals per a una vida satisfactòria
El 76,9% dels enquestats considera important tenir relacions sexuals per a una vida satisfactòria
  • 26 DE FEBR. 2025

El CIS ha fet un estudi sobre relacions sexuals i de parella. El 63,1% dels enquestats reconeix que és “molt important o força important” tenir parella per tenir una vida satisfactòria, mentre que el 34% creu que és “poc o gens important” tenir parella. En el cas dels joves entre 18 i 24 anys, consideren que és “poc o gens important” el 49,6%. Relacions sexuals El 76,9% assegura que és “molt o força important” tenir relacions sexuals per tenir una vida satisfactòria. Aquest percentatge difereix entre homes i dones, ja que pensen així el 84,8% dels homes i el 69,4% de les dones. En sentit contrari, un 21,3% creu que és “poc o gens important” tenir-ne. El 84,9% afirma que està molt d'acord o força d'acord que en una relació sexual val tot, sempre que les persones implicades estiguin totalment d'acord. Un 78,2% està “molt o força d'acord” que a la nostra societat segueix havent-hi molts prejudicis i ocultació amb relació al sexe. I un 62,6% creu que al llarg de la vida una persona pot variar les preferències sexuals i tenir relacions amb dones o amb homes. Infidelitat El 64,5% considera infidelitat “mantenir converses pujades de to a través de missatges, telèfon o xarxes socials”. Pensen així el 58,1% dels homes i el 70,6% de les dones. Per edats el percentatge més alt es troba entre els joves entre 18 i 24 anys (83,5%), i el més baix en els més grans de 65 anys (52,3%) Hi ha consens sobre que “mantenir relacions sexuals i afectives amb una altra persona” és ser infidel per al 91,5% de la població. Pel 76,3% tenir relacions sexuals a través de xarxes socials sense contacte presencial també és infidelitat, i més ajustada hi ha la idea de “fer un petó als llavis a una altra persona” perquè per al 53% dels espanyols és ser infidel, i per al 42,9% no ho és. Pel que fa al nombre de relacions de parella, el 28,3% dels enquestats assegura que només ha tingut una relació de parella, el 19,3% que ha tingut dues parelles al llarg de la seva vida, el 18,5% afirma haver tingut tres parelles i un 11,7% assegura haver tingut 4 parelles. Experiències sexuals Sobre les pràctiques sexuals, la més repetida és la penetració vaginal (92,4%), seguit de petons i carícies amb una altra persona (86,4%), en tercer lloc, la masturbació (80,3%) i entre les més repetides també hi ha el sexe oral (78,1%). El 23,3% dels enquestats afirma haver-se ficat al llit entre 5 i 10 persones, el 22,5% diu que només ha estat amb una persona i el 12,3% entre 11 i 20 persones. I un 9,6% assegura haver-se ficat al llit entre 21 i 100 persones. Grau de satisfacció Sobre els enquestats que almenys han tingut una experiència sexual a la seva vida, un 30,5% assegura estar “molt satisfet” amb la seva vida sexual, un 42,8% afirma que “prou satisfet”, mentre que un 21,1% assegura que “poc o gens satisfet.Un 4% diu que no té vida sexual actualment. I pel que fa als termes per definir-se o identificar-se, el 85,4% dels que han participat a l'enquesta se senten heterosexuals, un 5,9% afirma que és bisexual i un 2,8% que és homosexual. Aquestes i altres dades es troben recollides a l'estudi sobre 'Relacions sexuals i de parella' que s'ha realitzat del 22 al 30 de gener i compta amb una mostra de 3.856 entrevistes.  

Nota informativa
Propera publicació de l'estudi 8824 'Baròmetre sanitari 2024 (Total onades)'
Propera publicació de l'estudi 8824 'Baròmetre sanitari 2024 (Total onades)'
  • 26 DE FEBR. 2025

El 27 de febrer , a partir de les 13.00 h , l'estudi ' Baròmetre sanitari 2024 (Total onades)' estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). Podran accedir a aquest estudi, des de la web del CIS pel "Catàleg d'estudis". Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25 / 664 470 083.

Notas de Prensa Estudio
El 68,9% dels enquestats creu que els majors de 65 anys tenen “molts o força problemes”
El 68,9% dels enquestats creu que els majors de 65 anys tenen “molts o força problemes”
  • 21 DE FEBR. 2025

El CIS ha fet un estudi sobre l'edatisme en què el 68,9% dels enquestats afirmen que les persones més grans de 65 anys a Espanya tenen “molts o força problemes”. En relació amb la situació dels joves menors de 35, el percentatge augmenta ja que un 82,5% considera que tenen “molts o força problemes”. Problemes El 25,1% dels enquestats afirma que el principal problema que tenen les persones grans al nostre país és la insuficiència econòmica per a despeses quotidianes (llum, calefacció, comestibles, etc.); el 18,1%, els insuficients recursos públics per a les necessitats (residències, centres de dia, ajuda a domicili, etc.); i el 14,3%, la solitud i la manca de contactes socials. En preguntar pels principals problemes dels joves a Espanya, el 10,9% assenyalen el preu de la vivenda; el 10,7%, la precarietat de les feines; el 10% les dificultats per independitzar-se; i un 9,9% el futur incert. El 50,4% dels enquestats diuen estar “molt d'acord o d'acord” amb l'afirmació “els joves actualment tenen moltes més oportunitats de les que van tenir els seus pares a la seva edat”, mentre que un 47,7% assegura que està “en desacord o molt en desacord”. Un 89,3% està "molt d'acord o d'acord" que "les persones grans en general pateixen més solitud que els joves". I un 62,1% està molt d'acord o d'acord amb què s'hauria de limitar l'edat per renovar o tenir el carnet de conduir. Millorar la vida dels grans Sobre les mesures prioritàries per millorar la situació de la gent gran, els enquestats -en una escala de 0 a 10-, assenyalen adaptar l'entorn per a ells (transport assequible, rampes…) com a màxima prioritat (8,66), la millora de l'atenció que les empreses privades i les administracions públiques ofereixen a la gent gran (8,58), fomentar l'existència de persones i polítiques per reduir la bretxa digital entre la gent gran i la resta de la societat (8). Millorar la vida dels joves En el cas dels joves, creuen que el més important seria garantir-los feina i sou de qualitat (8,9); en segon lloc, assegurar els lloguers de cases econòmicament assequibles (8,69); i en tercer lloc, millorar els ajuts i recursos per formar una família (8,49). D'altra banda, el 34,7% creu que els joves tenen més risc de l'exclusió social que la gent gran, davant d'un 59,5% que assegura que no. Tràmits per als més grans de 65 El 48,1% dels enquestats més grans de 65 anys reconeixen que “en moltes o força ocasions” parlant per telèfon amb una administració pública li han dit que necessita cita prèvia que ha de sol·licitar-la per internet i que no sap com fer-ho, un 33,7% assegura que “en moltes o força ocasions” els han dit en una oficina pública que han de fer-ho per internet un tràmit sense donar-los l'opció. A un 72,5% els resulta “molt fàcil o fàcil” demanar cita mèdica a un centre de salut. I per a un 80,4% és “molt fàcil o fàcil” disposar lliurement dels seus béns (casa, diners, etc.) Un 53,9% afirma que li resulta molt difícil o difícil fer tràmits en organismes de l'administració pública i un 47,2% diu que els costa molt resoldre contractes o incidències amb proveïdors d'electricitat, telefonia i assegurances. Cura dels néts El 46,7% dels enquestats més grans de 65 anys i amb néts assegura que se'n fan càrrec alguna vegada, en la cura quotidiana, mentre treballaven els seus fills, el 38,3% afirma que han cuidat els seus néts anteriorment però que ara no. I en comparació amb altres generacions, el 58,6% dels enquestats més grans de 65 anys creu que avui dia els fills atenen pitjor la gent gran, i només un 9,1% afirma que millor que abans. En els darrers 12 mesos Un 22,9% de les persones més grans de 65 anys ha percebut disgust o impaciència quan realitza gestions per no entendre bé el que diuen, i un 31,1% ha tingut aquesta percepció poques vegades. A més, un 10% s'ha sentit ignorat a causa de la seva edat “moltes o força vegades” i un 24,3% “poques vegades” ha tingut aquesta sensació. En el cas dels enquestats de 34 o menys anys, a un 38,6% “moltes o força vegades” algú els va dir que eren massa joves per a això. I a un 34,2% li ha fet vergonya o compromís donar la seva opinió perquè no la prendrien seriosament. Influència de l'edat en el comportament i l'orientació política El 71,9% dels enquestats creuen que l'edat influeix molt o força en el comportament i l'orientació política de les persones. Els enquestats opinen que els partits més votats pels joves són el PSOE (25,4%); Vox (18,2%) i PP (11,9%). En el cas de les persones grans creuen que són el PP (40,1%); PSOE (31,4%) i Vox(2,8%). Aquestes i altres dades es troben recollides a l'estudi sobre edadisme que s'ha realitzat del 10 al 16 de gener i compta amb una mostra de 5.006 entrevistes.

Nota informativa
Proper lliurament de l'avenç de resultats de l'estudi 3493 'Edadisme'
Proper lliurament de l'avenç de resultats de l'estudi 3493 'Edadisme'
  • 20 DE FEBR. 2025

El 21 de febrer , a les 12,30 h , l'avenç de resultats de l'estudi ' Edadisme ' estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25 / 664 470 083.

Notas de Prensa Avance Estudio
El PSOE, amb el 33,4% dels vots, se situa com a primera força política
El PSOE, amb el 33,4% dels vots, se situa com a primera força política
  • 13 DE FEBR. 2025

El CIS ha realitzat el baròmetre mensual amb les preguntes habituals com ara la intenció de vot, la valoració de líders, conflictes internacionals i la presidència de Donald Trump als Estats Units, entre altres qüestions. Al mes de febrer, el PSOE aconseguiria el 33,4% dels vots, el PP el 28,1%, VOX seria tercera força amb el 13,3% i SUMAR es quedaria al 6,4%. Podem aconseguiria el 4,4% en estimació de vot. Valoració de líders polítics i preferència com a president Pedro Sánchez és el polític més ben valorat amb una puntuació mitjana de 4,13; seguit de Yolanda Díaz que aconsegueix un 3,96; Alberto Núñez Feijóo obté una nota de 3,61, mentre que Santiago Abascal arriba a 2,85. Pel que fa a la preferència com a president del govern, Pedro Sánchez és el favorit per al 43% dels enquestats que donen la seva opinió, traient 26,7 punts d'avantatge a Alberto Núñez Feijóo que ho és per al 16,3%, Santiago Abascal per a l'11,9%, Isabel Díaz Ayuso per al 10%. Presidència de Donald Trump i conseqüències per a l'economia espanyola El 69,6% dels espanyols creu que la presidència de Trump als Estats Units afectarà “molt o força” l'economia espanyola. Un 17,8% assegura que afectarà “poc o res”. I un 1,9% diu que afectarà “alguna cosa”. A més, un 70,9% diu que ho farà de manera negativa i només un 9,8% creu que afectarà l'economia de manera positiva. Els votants de Sumar (92,4%) i del PSOE (83,6%) són els que creuen que afectarà negativament l'economia. Tot i que també la majoria dels votants del PP (68,2%) i Vox (53%) consideren que afectarà de manera negativa l'economia espanyola, encara que amb percentatges més baixos. Proposta de resolució del conflicte bèl·lic a Ucraïna El president dels EUA ha parlat sobre posar fi a la guerra a Ucraïna, i arribar a acords amb Rússia i Ucraïna sense la Unió Europea. Sobre aquesta qüestió el 44,2% dels espanyols està "poc o res d'acord", mentre que el 20,2% està "molt o força d'acord". Desplaçament dels palestins Sobre la proposta de Trump de desplaçar els palestins a altres països propers per posar fi a la guerra a Gaza, el 56,5% dels ciutadans no creu que aquesta sigui una manera de posar fi al conflicte, i només un 7,3% assegura que sí. Canvi climàtic El 75,3% dels ciutadans està molt o força preocupat amb el canvi climàtic en aquests moments, mentre que un 23,5% afirma que poc o res. A més, un 58,6% creu que la política de Trump afectarà la crisi climàtica “molt o força”, mentre que el 30,4% creu que ho farà “poc o res”. Problemes a Espanya El principal problema que hi ha actualment a Espanya, segons els enquestats, és l'habitatge (34,1%), seguit de la crisi econòmica que ho és per al 20%, i l'atur en tercer lloc per al 20%. En preguntar pels problemes que afecten de manera personal als enquestats la crisi econòmica i els problemes de caire econòmic estan en primera posició per al 30,1%, l'habitatge en segon lloc (22,2%) i la sanitat en tercera posició per al 19,4%. Situació econòmica El 62,5% dels espanyols considera que la seva situació econòmica personal actualment és molt bona o bona davant del 26,1% que afirma que és dolenta o molt dolenta. En preguntar per la situació econòmica general d'Espanya, el 37,1% la considera molt bona o bona davant d'un 54,5% que diu que és molt dolenta o dolenta. Aquestes i altres dades es troben recollides al baròmetre realitzat del 31 de gener al 6 de febrer, amb 4.042 entrevistes.

Nota informativa
Consulta l'adjudicació definitiva de places del XXXIII Curs de Postgrau 2025 i els ajuts de matrícula vinculats a la realització del mateix
Consulta l'adjudicació definitiva de places del XXXIII Curs de Postgrau 2025 i els ajuts de matrícula vinculats a la realització del mateix
  • 13 DE FEBR. 2025

Resolució de la Presidència del Centre d'Investigacions Sociològiques, que fa pública l'adjudicació d'admissió al XXXIII Curs de Postgrau de formació d'especialistes en investigació social aplicada i anàlisi de dades 2024-2025 i l'adjudicació de les ajudes de matrícula vinculades a la realització del mateix.

Convocatòria
Publicació de marginals i creus en format obert Excel
Publicació de marginals i creus en format obert Excel
  • 13 DE FEBR. 2025

Els resultats (marginals), les cruïlles i una altra documentació d'interès de les enquestes estaran disponibles en format Excel, tant pels avenços com pels estudis definitius, a partir del febrer. Madrid, 13 de febrer 2025 A partir del febrer del 2025 el CIS proporcionarà a la seva web, tant en els avenços com en els estudis definitius, un nou document en format reutilitzable Excel (.xlsx). Aquest fitxer permetrà navegar, mitjançant un índex, per les pestanyes amb els resultats i les cruïlles més significatives. També inclourà informació relativa a l'estudi com la fitxa tècnica o l'estimació de vot quan escaigui. Aquesta mesura va en línia amb les polítiques de dades obertes reflectides a la Directiva UE 2019/2014, relativa a les dades obertes i la reutilització de la informació del sector públic, transposada pel Reial Decret Llei 24/2021, així com amb les estratègies d'economia de la dada i intel·ligència artificial desenvolupades al Pla Espanya digital 2025. Per a qualsevol consulta el telèfon de Banc de Dades és 91 580 76 17 i el correu electrònic: bancodedatos@cis.es

Notas de Prensa Información
Disponible l'estudi 3491 'Índex de confiança del consumidor (ICC). Desembre 2024'
Disponible l'estudi 3491 'Índex de confiança del consumidor (ICC). Desembre 2024'
  • 10 DE FEBR. 2025

Ja està disponible l'estudi 3491 Índex de Confiança del Consumidor (ICC). Desembre 2024'. Tenen a la vostra disposició el fitxer de microdades, els informes de marginals i creus, i la documentació tècnica. Podeu accedir a aquest estudi, des del cercador del Catàleg d'Estudis o directament a través de l'enllaç indicat a sota.

Estudio
Pròxim lliurament de l'avenç de resultats de l'estudi 3491 'Índex de confiança del consumidor (ICC) de desembre 2025'
Pròxim lliurament de l'avenç de resultats de l'estudi 3491 'Índex de confiança del consumidor (ICC) de desembre 2025'
  • 04 DE FEBR. 2025

El 5 de febrer , a les 12,00 h, l'avenç de resultats de l' ICC (Índex de Confiança del Consumidor) estarà a disposició de tots els mitjans i les persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb la seva economia familiar, l'ocupació i les possibilitats d'estalvi i consum. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25 / 664 470 083.

Notas de Prensa Avance ICC