Mostrant 660 de 1869 elements
Nota informativa sobre el 'Baròmetre d'octubre 2021'
Nota informativa sobre el 'Baròmetre d'octubre 2021'
  • 15 D’OCT. 2021

El 92% dels espanyols valoren positivament el cessament de la violència d'ETA en el desè aniversari Segons el baròmetre d?octubre del CIS, un 93,5% de bascos valoren positivament el final de la violència d?ETA per a Espanya Sobre recursos públics: un 84,6% assegura que es dediquen "massa pocs" recursos a investigació en ciència i tecnologia Sobre la vacunació obligatòria per la COVID-19, augmenta el percentatge d'espanyols que creuen que hauria de ser obligatori (48,9%) Madrid, 15 d'octubre del 2021 . Amb motiu del desè aniversari de l'anunci del cessament de la violència d'ETA, el CIS ha preguntat sobre això al baròmetre mensual d'octubre. Aquest sondeig revela que el 92,2% dels espanyols valora positivament o molt positivament el cessament de la violència de la banda terrorista, d'ells, un 59,1% de manera “molt positiva” i un 33,1% de forma”. positiva”. Mentre que només un 3,7% creu que ha estat “molt negatiu” o “negatiu” per a Espanya. En el cas de la societat basca, un 93,5% de bascos consideren "molt positiu" i "positiu" per a Espanya la fi de la violència d'ETA. En preguntar específicament pel País Basc, són un 86,4% els espanyols que valoren de manera positiva la fi de la violència d'ETA deu anys després. D'aquests, un 53,6% creuen que ha estat “molt positiu” i un 32,8% “positiu”. En el cas dels bascos, un 94,5% creu que ha estat "molt positiu" o "positiu" per al País Basc. També s'ha preguntat com ha afectat l'economia del País Basc el cessament de la banda terrorista. El 77,8% dels espanyols ho valora positivament. Un 30,4% assegura que ha estat “molt positiu” i un 47,4% que ha estat “positiu”. Només un 4,6% ho valora negativament. En el cas dels bascos, el 86,4% valora positivament la repercussió de la fi de la violència d'ETA sobre l'economia basca. Recursos públics En aquest sondeig també es pregunta sobre la inversió en serveis públics. Un 84,6% dels espanyols creuen que es dediquen "massa pocs" recursos a investigació en ciència i tecnologia, seguit d' un 76,8% que creu que es dediquen "massa pocs" recursos a sanitat . Vacunació obligatòria Davant el risc de contagi de coronavirus, un 48,9% creu que "caldria obligar tothom a vacunar-se", una dada que puja respecte al baròmetre del mes anterior, quan se situava en 47,4%. Als que cal sumar un 32,6% que creu que caldria obligar a vacunar-se el personal sanitari, persones que treballen amb residències de gent gran i les que tenen relacions directes amb el públic en general. Un 24,6% pensa que "no caldria obligar ningú a vacunar-se" i un 23% assegura que "depèn dels casos". Estimació de vot i valoració de ministres Al baròmetre d'octubre el PSOE se situa al 28,5%, a 6,4 punts del PP, que obté el 22,1% dels vots. VOX aconsegueix el 13,2%, Unides Podem un 11,8% i Ciutadans arriba al 6%. Esquerra Republicana aconsegueix el 3,1% dels vots i Més País/Compromís arriben al 3%. Sobre la valoració de ministres cal destacar que tres ministres són les millors valorades. Margarita Robles al capdavant amb un 5,5, Nadia Calviño amb un 5,4 i Yolanda Díaz també amb un 5,4.

Notas de Prensa Nota informativa
Lliurament del Baròmetre d'octubre 2021
Lliurament del Baròmetre d'octubre 2021
  • 14 D’OCT. 2021

Madrid, 14 d'octubre 2021. El 15 d'octubre , a les 12,30 h , el baròmetre del mes d'octubre estarà a disposició de tots els mitjans a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance Barómetro
El CIS valida els procediments i la qualitat i representativitat de les enquestes
El CIS valida els procediments i la qualitat i representativitat de les enquestes
  • 06 D’OCT. 2021

La institució ha fet 4 estudis comparatius (els baròmetres mensuals i l'ICC de juny i juliol) amb l'empresa Sigma Dos que mostra unes dades pràcticament idèntiques. El CIS ha validat els procediments i la qualitat de les enquestes telefòniques mitjançant 4 estudis comparatius; els baròmetres i els Índexs de Confiança del Consumidor de juny i juliol. La Institució va implantar el sistema CATI (Computer Assited Telephone Interview) d'entrevistes telefòniques el juny del 2020 davant la impossibilitat de fer enquestes personals durant la pandèmia per raons sanitàries. Un sistema molt freqüent a Espanya per a la investigació de l'opinió pública, essencialment per raons de rapidesa i fiabilitat en la recol·lecció de dades. El CIS ha comprovat que, utilitzant la mateixa mida mostral –prop de 4.000 entrevistes–, amb idèntics dissenys mostrals i els mateixos qüestionaris, el sistema CATI del CIS està alineat amb els estàndards de les empreses demoscòpiques privades que treballen amb aquest mateix sistema. L'anàlisi comparativa dels baròmetres i ICC de juny i juliol elaborats pel CIS i les realitzades per Sigma Dos mostren dades pràcticament idèntiques a la gran majoria de les preguntes a les enquestes que s'han comparat. Es tracta del resultat de fer estudis amb màxim rigor i amb alts estàndards de qualitat en tot el procés, des del disseny del qüestionari a la selecció aleatòria de les persones entrevistades i l'obtenció de dades. Els centres de recerca que segueixen procediments rigorosos de realització d'enquestes executen habitualment "enquestes mirall" (paral·leles) com una forma de control de qualitat de les activitats relacionades amb l'estudi . Una enquesta mirall és aquella que es realitza en paral·lel a la que efectua regularment la institució, que s'encarrega a una empresa externa sense cap vinculació amb l'entitat i que replica exactament amb el mateix qüestionari i amb la mateixa metodologia l'estudi que realitza la institució . Per això, el CIS va treure a concurs públic la realització de 4 estudis paral·lels als baròmetres i els Índexs de Confiança del Consumidor de juny i de juliol, que van ser adjudicats a Sigma Dos. Les característiques tècniques de tots els estudis del CIS, com les explotacions de les dades que es realitzen, així com les matrius de dades, estan a disposició de qualsevol que vulgui treballar amb més profunditat utilitzant totes les dades disponibles a la web del CIS, que són daccés obert per a totes les persones. Podeu accedir a aquestes enquestes, englobades sota el codi 11001, des del web del CIS per 'Últims estudis' o directament a través d'aquest enllaç 'Informació de l'estudi'. Podeu consultar aquí la ' Nota metodològica '. Podeu consultar aquí la ' Nota de premsa '. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Noticia
Nota informativa sobre les enquestes mirall dels baròmetres i ICC de juny i juliol
Nota informativa sobre les enquestes mirall dels baròmetres i ICC de juny i juliol
  • 05 D’OCT. 2021

El CIS valida els procediments i la qualitat i representativitat de les enquestes La institució ha fet 4 estudis comparatius (els baròmetres mensuals i l'ICC de juny i juliol) amb l'empresa Sigma Dos que mostra unes dades pràcticament idèntiques. Madrid, 5 d'octubre del 2021 . El CIS ha validat els procediments i la qualitat de les enquestes telefòniques mitjançant 4 estudis comparatius; els baròmetres i els Índexs de Confiança del Consumidor de juny i juliol. La Institució va implantar el sistema CATI (Computer Assited Telephone Interview) d'entrevistes telefòniques el juny del 2020 davant la impossibilitat de fer enquestes personals durant la pandèmia per raons sanitàries. Un sistema molt freqüent a Espanya per a la investigació de l'opinió pública, essencialment per raons de rapidesa i fiabilitat en la recol·lecció de dades. El CIS ha comprovat que, utilitzant la mateixa mida mostral –prop de 4.000 entrevistes–, amb idèntics dissenys mostrals i els mateixos qüestionaris, el sistema CATI del CIS està alineat amb els estàndards de les empreses demoscòpiques privades que treballen amb aquest mateix sistema. L'anàlisi comparativa dels baròmetres i ICC de juny i juliol elaborats pel CIS i les realitzades per Sigma Dos mostren dades pràcticament idèntiques a la gran majoria de les preguntes a les enquestes que s'han comparat. Es tracta del resultat de fer estudis amb màxim rigor i amb alts estàndards de qualitat en tot el procés, des del disseny del qüestionari a la selecció aleatòria de les persones entrevistades i l'obtenció de dades. Els centres de recerca que segueixen procediments rigorosos de realització d'enquestes executen habitualment "enquestes mirall" (paral·leles) com una forma de control de qualitat de les activitats relacionades amb l'estudi. Una enquesta mirall és aquella que es realitza en paral·lel a la que efectua regularment la institució, que s'encarrega a una empresa externa sense cap vinculació amb l'entitat i que replica exactament amb el mateix qüestionari i amb la mateixa metodologia l'estudi que realitza la institució . Per això, el CIS va treure a concurs públic la realització de 4 estudis paral·lels als baròmetres i els Índexs de Confiança del Consumidor de juny i de juliol, que van ser adjudicats a Sigma Dos. Les característiques tècniques de tots els estudis del CIS, com les explotacions de les dades que es realitzen, així com les matrius de dades, estan a disposició de qualsevol que vulgui treballar amb més profunditat utilitzant totes les dades disponibles a la web del CIS, que són daccés obert per a totes les persones. Poden accedir a aquestes enquestes, englobades sota el codi 11001, des de la web del CIS per 'Últims estudis'. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Nota informativa
Nota informativa sobre l'ICC de setembre de 2021
Nota informativa sobre l'ICC de setembre de 2021
  • 05 D’OCT. 2021

La confiança del consumidor arriba a Espanya als 98,3 punts, la millor dada des que va començar la pandèmia L'Índex de Confiança del Consumidor del mes de setembre se situa a 98,3 punts, 48,8 punts més que al setembre de 2020 I augmenta 6,7 punts respecte a l'ICC del mes d'agost, quan l'índex se situava a 91,6 punts Madrid, 5 d'octubre del 2021 . La confiança del consumidor a Espanya se situa en 98,3 punts segons l'índex mensual que realitza el Centre d'Investigacions Sociològiques i millora 6,7 punts respecte al mes d'agost, quan se situava a 91,6 punts. Aquesta dada arriba a nivells abans de la pandèmia i suposa gairebé el doble que fa un any, quan l'ICC se situava en 49,5 punts. L' índex de valoració de la situació actual va arribar al setembre a 83,1 punts , amb un augment de 5,2 punts en relació amb l'obtingut el mes d'agost passat. Aquest increment de l'índex es deu a l'evolució de tres factors: la valoració de la situació econòmica actual que ha pujat 7,6 punts respecte al mes anterior, la valoració del mercat de treball ha augmentat 8,3 punts i en el cas de la valoració de la situació de les llars hi ha una lleu pèrdua de 0,3 punts el darrer mes. L'Índex d'Expectatives al setembre també millora i arriba als 113,4 punts, cosa que representa un augment de 8,2 punts respecte al mes anterior. Les dades de l'ICC del CIS es basen en una mostra representativa de la població espanyola de 2.798 entrevistes fetes entre el 17 i el 24 de setembre.

Notas de Prensa Nota informativa
Lliurament de l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) de setembre de 2021
Lliurament de l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) de setembre de 2021
  • 04 D’OCT. 2021

Madrid, 4 d'octubre 2021. El 5 d'octubre , a les 11,30 h , l'ICC (Índex de Confiança del Consumidor) estarà a disposició de tots els mitjans a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es) . L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar, l'ocupació i les possibilitats d'estalvi i consum. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance ICC
Lliurament del Baròmetre de setembre 2021
Lliurament del Baròmetre de setembre 2021
  • 15 DE SET. 2021

Madrid, 15 de setembre 2021. El 16 de setembre , a les 12,30 h , el baròmetre del mes de setembre estarà a disposició de tots els mitjans a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance Barómetro
Nota informativa sobre l'ICC d'agost de 2021
Nota informativa sobre l'ICC d'agost de 2021
  • 31 D’AG. 2021

L'Índex de Confiança del Consumidor se situa a 91,6 punts a l'agost, el doble que fa un any L'ICC del mes d'agost puja fins a 91,6 punts, 41,7 punts més que a l'agost 2020. L'índex de valoració de la situació actual arriba a l'agost a 77,9 punts, 4,3 punts més que al juliol. Madrid, 31 d'agost de 2021 . La confiança del consumidor se situa al mes d'agost a 91,6 punts segons l'índex mensual del Centre d'Investigacions Sociològiques. Aquesta dada se situa a nivells abans de la pandèmia i suposa el doble que fa un any, quan l'ICC se situava en 49,9 punts. Pel que fa a l'índex de valoració de la situació actual, arriba a l'agost 77,9 punts, amb un augment de 4,3 punts respecte al mes de juliol. Aquest increment de l'índex és degut a l'evolució de tres factors: la valoració de la situació econòmica actual puja 8,4 punts respecte al mes anterior, la valoració del mercat de treball augmenta 7,1 punts respecte al juliol i en el cas de la valoració de la situació de les llars hi ha una pèrdua de 2,6 punts el darrer mes. L'índex d'expectatives aquest mes d'agost és de 105,2 punts, cosa que representa un descens de 5,1 punts respecte al mes anterior. Les dades de l'ICC del CIS es basen en una mostra representativa de la població espanyola de 2.828 entrevistes fetes entre el 17 i el 20 d'agost.

Notas de Prensa Nota informativa
Lliurament de l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) d'agost de 2021
Lliurament de l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) d'agost de 2021
  • 30 D’AG. 2021

Madrid, 30 d'agost 2021. Dimarts 31 d'agost , a les 11,30 h , l'ICC (Índex de Confiança del Consumidor) estarà a disposició de tots els mitjans a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es ). L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar, l'ocupació i les possibilitats d'estalvi i consum. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance ICC
Lliurament de l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) de juliol de 2021
Lliurament de l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) de juliol de 2021
  • 29 DE JUL. 2021

Madrid, 29 de juliol 2021. El divendres 30 d'agost , a les 11,30 h , l'ICC (Índex de Confiança del Consumidor) estarà a disposició de tots els mitjans a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es ). L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar, l'ocupació i les possibilitats d'estalvi i consum. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance ICC