Mostrant 460 de 1854 elements
Lliurament de l'estudi 3400 'Enquesta sobre relacions socials i afectives postpandèmia (III)'
Lliurament de l'estudi 3400 'Enquesta sobre relacions socials i afectives postpandèmia (III)'
  • 11 D’ABR. 2023

Madrid, 11 d'abril 2023. El 12 d'abril , a les 12,30 h , l'Enquesta sobre relacions socials i afectives postpandèmia (III), estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance Estudio
Nota informativa sobre l'Enquesta sobre qüestions d'actualitat. Març 2023'
Nota informativa sobre l'Enquesta sobre qüestions d'actualitat. Març 2023'
  • 05 D’ABR. 2023

El 66% dels espanyols prefereixen l'horari d'estiu davant del hivern Segons la darrera enquesta sobre qüestions d'actualitat que acaba de fer el CIS, el 67,1% dels ciutadans vol “acabar amb el canvi d'hora” El 71,6% està "molt d'acord o d'acord" que les xarxes socials "fomenten les opinions extremistes" I un 55,6% afirma que no assisteix mai als actes religiosos que se celebren durant la Setmana Santa Madrid, 5 d'abril del 2023 . L'enquesta sobre qüestions d'actualitat que ha realitzat el CIS durant el mes de març recull algunes qüestions com ara el canvi d'hora, la Setmana Santa o el mitjà que fan servir els espanyols per informar-se habitualment. Sobre el debat que hi ha al voltant del canvi d'hora que es fa dues vegades a l'any, un 67,1% d'espanyols afirma que vol “acabar amb el canvi d'hora”, davant d'un 22,2% que prefereix “seguir com fins ara”. En preguntar per la preferència d'horari, un 66% de la ciutadania assegura que prefereix l'horari d'estiu, un 23,9% el d'hivern i un 7,3% tant li fa. En preguntar als enquestats sobre com s'informen i amb quina freqüència veuen les notícies polítiques i d'actualitat, la televisió continua sent el mitjà més demanat. Un 46,5% dels espanyols veuen la tele diàriament per informar-se, seguit d?internet, ja que un 44,3% indica que utilitza els diaris digitals per informar-se diàriament. Un 29% escolta la ràdio cada dia per informar-se i la premsa en paper és la menys demandada, només un 11,1% dels espanyols afirma que la llegeixen diàriament. Cal destacar que un 47,9% de la població considera internet “una font fonamental” per estar informat de l'actualitat, un 30,2% la considera “una font secundària, però important” i només un 5,4% “no utilitza internet com a font d'informació”. Sobre les xarxes socials, el 71,6% dels espanyols estan "molt d'acord o d'acord" que "fomenten les opinions extremistes". I només un 5% està “molt en desacord” amb aquesta afirmació. Setmana Santa Amb motiu de la Setmana Santa, s'han preguntat als enquestats si solen assistir a les processons. Un 23% afirma “assistir normalment”, mentre que un 38,8% diu que “no hi assisteix mai” i un altre 38% assegura que “en alguna ocasió però no regularment”. Sobre si solen assistir als oficis religiosos que se celebren durant aquests dies, un 55,6% diu que “no hi assisteix mai”, un 29,9% ha assistit alguna vegada i només un 14,2% diu que “assisteix normalment ”. Aquestes dades es troben recollides en aquesta enquesta d'actualitat que s'ha realitzat del 28 al 30 de març. Està a disposició de tots els mitjans a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25 / 664 470 083.

Notas de Prensa Nota informativa
Nota informativa sobre la 'Baròmetre sanitari 2023 (primera onada)'
Nota informativa sobre la 'Baròmetre sanitari 2023 (primera onada)'
  • 31 DE MARÇ 2023

Baròmetre Sanitari 2023 El 83,5% dels espanyols considera que la sanitat pública funciona bé, encara que necessita canvis Segons la primera onada del Baròmetre Sanitari d'aquest any, un 70% dels ciutadans han esperat més d'un dia des que va demanar cita fins que el metge de família el va atendre perquè no hi havia buit abans Les urgències '061' i '112' i el tracte del personal d'infermeria són els serveis sanitaris públics més ben valorats pels espanyols Per a un 39,3%, el problema de les llistes d'espera als hospitals i centres de salut ha empitjorat Madrid, 31 de març de 2023 . En aquesta primera onada del Baròmetre Sanitari que ha fet el CIS, es posa de manifest que els espanyols valoren positivament el sistema sanitari públic i continua sent la primera opció per sobre del sistema privat. Un 83,5% dels espanyols assegura que el sistema sanitari funciona força bé encara que són necessaris canvis, mentre que un 15,9% afirma que “funciona malament i necessita canvis profunds”. Cites mèdiques Sobre les cites amb els metges de família, un 70% dels espanyols que han necessitat consulta amb el seu metge de capçalera aquest últim any han esperat més d'un dia des que va demanar la cita fins que va ser atès. El 57% de les persones que van requerir una cita asseguren que va passar més d'una setmana fins que van ser atesos. També cal destacar que el 80,4% que ha passat per una consulta d'atenció primària aquest darrer any afirma que l'atenció rebuda ha estat "molt bona o bona". Quan es pregunta a les persones que tenen assegurança privada (23,3%) quina és la principal raó per la qual ho han contractat, un 74,4% indica que "per la rapidesa amb què atenen". Els serveis sanitaris públics puntuats de l'1 al 10 Tots els serveis sanitaris del sistema públic aproven per als espanyols, però el millor valorat continua sent el servei d'urgències, tant el '112' com el '061' amb un 7'33, seguit dels ingressos i assistència a hospitals públics amb un 7,08 i les consultes datenció primària en centres de salut aconsegueixen un 6,19. Sobre les consultes d'atenció primària , "la confiança i seguretat que transmet la professional d'infermeria" segueix sent l'aspecte més ben valorat de l'atenció primària amb un 8,02, després el personal mèdic amb un 7,77 i "la informació rebuda sobre el seu problema de salut" els espanyols ho valoren amb un 7,46. L'aspecte pitjor valorat és “el temps dedicat pel personal mèdic a cada malalt” (6,65). En preguntar sobre l' assistència a urgències durant l'últim any, el 74,3% dels ciutadans que han necessitat utilitzar aquest servei asseguren que l'atenció rebuda va ser molt bona o bona. Només un 7,7% indica que va ser "molt dolenta o dolenta". Això sí, sobre el temps que van estar esperant fins que van ser atesos, un 46,2% afirma que van esperar "d'1 a 4 hores" i un 21,1% "més de 4 hores i menys de 12 hores". Llistes d'espera Pel que fa al problema de les llistes d'espera en els dotze últims mesos, un 39,3% dels espanyols creu que ha empitjorat i un 41,2% que segueix igual. Sobre la situació de col·lapse als centres d'atenció primària, un 23,7% assegura que l'està afectat "molt o força" i un 22,2% diu que "alguna cosa". En preguntar sobre possibles mesures que cal prendre en l'atenció primària per millorar el sistema sanitari, els ciutadans afirmen que "mantenir el mateix metge de capçalera de manera estable" és molt important (ho puntuen amb un 9,20), la necessitat de "augmentar les plantilles de personal sanitari" ho valoren amb un 9,16 i en tercera posició indiquen que cal "dedicar més recursos econòmics" amb un 9,05. Les dades d'aquesta enquesta duta a terme entre el 10 i el 28 de febrer, amb una mostra de 2.557 entrevistes estan a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25/664 470 083. Segons la primera onada del Baròmetre Sanitari d'aquest any, un 70% dels ciutadans han esperat més d'un dia des que va demanar cita fins que el metge de família el va atendre perquè no hi havia buit abans Les urgències '061' i '112' i el tracte del personal d'infermeria són els serveis sanitaris públics més ben valorats pels espanyols Per a un 39,3%, el problema de les llistes d'espera als hospitals i centres de salut ha empitjorat

Notas de Prensa Nota informativa
Publicació del 3414 'Baròmetre Sanitari 2023 (1a onada)'
Publicació del 3414 'Baròmetre Sanitari 2023 (1a onada)'
  • 30 DE MARÇ 2023

Madrid, 30 de març 2023. El 31 de març , a partir de les 12.00 h , la primera onada del baròmetre sanitari estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). Podran accedir a aquesta enquesta des de la web del CIS per 'Últims estudis'. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Estudio
Nota informativa sobre l'ICC de març de 2023
Nota informativa sobre l'ICC de març de 2023
  • 30 DE MARÇ 2023

L'ICC se situa a 67,4 punts L'Índex de Confiança del Consumidor millora 12,7 punts en els darrers 6 mesos L'índex de la situació actual se situa a 54,8 punts La valoració de les expectatives de futur arriba aquest mes de març als 80,1 punts Madrid, 30 de març de 2023 . La confiança del consumidor se situa al mes de març en 67,4 punts, cosa que representa 4,2 punts menys que la dada del mes de febrer. Aquest descens de l'índex es deu a la reculada dels seus dos components: la valoració de la situació actual i la valoració de les expectatives de futur. Tot i això, l'evolució de l'ICC marca una millora de 12,7 punts en els últims 6 mesos, ja que a l'octubre se situava en 54,7 punts . L'índex de valoració de la situació actual arriba al març a 54,8 punts, amb un descens de 4,4 punts en relació amb l'obtingut el mes de febrer. Aquest descens es deu a l'evolució de les valoracions en conjunt dels seus tres components: la valoració de la situació econòmica actual baixa 7,9 punts respecte al mes de febrer, situant-se a 39,5 punts, la valoració de la situació de les llars disminueix 2,4 punts, assolint els 61,7 punts i la valoració del mercat de treball baixa 3 punts, arribant als 63,1 punts. L'índex d'expectatives arriba aquest mes de març als 80,1 punts, amb un descens de 3,9 punts respecte al mes de febrer. Aquesta reculada de l'índex es deu a l'evolució del conjunt dels seus tres components: la valoració de l'evolució de l'economia en el futur immediat té una pèrdua de 7,4 punts i arriba als 68,9 punts i les expectatives sobre el futur del mercat de treball baixen aquest mes de març fins als 78,6 punts, mentre que la valoració de la futura situació de les llars arriba fins als 92,8 punts, cosa que representa una pujada d'1 punt respecte al mes de febrer. Les dades de l'ICC del CIS es basen en una mostra representativa de la població espanyola de 2.823 entrevistes fetes entre el 14 i el 21 de març. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Nota informativa
Lliurament de l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) de març de 2023
Lliurament de l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) de març de 2023
  • 29 DE MARÇ 2023

Madrid, 29 de març 2023. El 30 de març , a les 12,30 h , l'avenç de resultats de l'ICC (Índex de Confiança del Consumidor) estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar, l'ocupació i les possibilitats d'estalvi i consum. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance ICC
Lliurament del 3398 Baròmetre de març 2023
Lliurament del 3398 Baròmetre de març 2023
  • 16 DE MARÇ 2023

Madrid, 16 de març 2023. El 17 de març , a les 13,30 h , l'avenç de resultats del baròmetre del mes de març estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www. cis.és). Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance Barómetro
Nota informativa sobre l'ICC de febrer de 2023
Nota informativa sobre l'ICC de febrer de 2023
  • 06 DE MARÇ 2023

L'ICC de febrer se situa a 71,6 punts L'índex de la situació actual se situa al febrer en 59,2 punts, i l'índex de les expectatives arriba als 84 punts Madrid, 6 de març de 2023 . La confiança del consumidor se situa al mes de febrer a 71,6 punts, 1,4 punts menys que al gener segons l'índex mensual del Centre d'Investigacions Sociològiques. La dada de l'ICC des del juliol ha passat de 55,5 punts a 71,6 al febrer, fet que suposa una pujada de 16,1 punts. La petita baixada del mes de febrer a l'índex es deu al descens dels dos components: la valoració de la situació actual i la valoració de les expectatives de futur. L'índex de valoració de la situació actual arriba al febrer a 59,2 punts, amb un descens d'1 punt en relació amb l'obtingut el gener. Aquest lleuger descens es deu a l'evolució de les valoracions en conjunt dels seus tres components: la valoració de la situació econòmica actual creix 1,1 punts respecte al mes de gener, situant-se a 47,4 punts, la valoració de la situació dels llars pràcticament es manté igual, pujant 0,1 punts i assolint els 64,1 punts i la valoració del mercat de treball baixa 4,1 punts, arribant als 66,1 punts. L'índex d'expectatives arriba aquest mes de febrer als 84 punts, amb un descens d'1,8 punts respecte al mes de gener. Aquesta reculada de l'índex es deu a l'evolució negativa dels seus tres components: la valoració de l'evolució de l'economia en el futur immediat té una lleu pèrdua de 0,2 punts i arriba als 76,3 punts, mentre que les expectatives sobre el futur del mercat de treball baixen aquest mes de febrer fins als 83,8 punts, perdent 1,4 punts respecte al mes anterior i la valoració de la futura situació de les llars també baixa, arribant fins als 91,8 punts, cosa que representa una baixada de 3,8 punts respecte al mes de gener. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Nota informativa
Lliurament de l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) de febrer de 2023
Lliurament de l'Índex de Confiança del Consumidor (ICC) de febrer de 2023
  • 03 DE MARÇ 2023

Madrid, 3 de març 2023. El 6 de març , a les 12,30 h , l'avenç de resultats de l'ICC (Índex de Confiança del Consumidor) estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar, l'ocupació i les possibilitats d'estalvi i consum. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance ICC