Monografías
The Monografías collection is generally made up of unpublished research works in the Spanish language dedicated monographically to some area or topic of the social sciences. The purpose of this collection is to disseminate current works of proven relevance and scientific quality, which is why the most demanding criteria are used in their selection, with anonymous and peer evaluation. This collection includes the best doctoral theses presented in the field of social sciences (as long as they are presented in an academic format); works of international relevance that, for various reasons, have not been translated into Spanish; and any other monographic research that meets the requirements of rigor and excellence indicated above.
How to cite the titles of this collection:
Rodríguez Andrés, Roberto (2021). La persuasión política: claves para mejorar la comunicación entre la clase política y la ciudadanía en tiempos de desafección. Madrid: CIS. (Monografías; 322).
Latest titles
335 Monografías
Glòria Guirao Soro
334 Monografías
Sergio R. Clavero García
Director
José Félix Tezanos Tortajada
CIS
Secretary
María del Rosario Sánchez Morales 
Centro de Investigaciones Sociológicas 
Advisors
- Antonio Alaminos Chica 
 Centro de Investigaciones Sociológicas
 https://orcid.org/0000-0002-7294-9878
- Luis Enrique Alonso Benito 
 Universidad Autónoma de Madrid
 https://orcid.org/0000-0003-2065-1284
- Antón Álvarez Sousa 
 Universidade da Coruña
 https://orcid.org/0000-0002-8553-0208
- Antonio Ariño Villarroya 
 Universitat de València
 https://orcid.org/0000-0003-2683-4196
- Luis Ayuso Sánchez 
 Universidad de Málaga
 https://orcid.org/0000-0001-7846-1331
- Ángel Belzunegui Eraso
 Universitat Rovira i Virgili
 https://orcid.org/0000-0002-6355-1593
- Joaquim Brugué Torruella
 Universitat Autònoma de Barcelona
 https://orcid.org/0000-0002-4284-2236
- Verónica Díaz Moreno 
 Universidad Nacional de Educación a Distancia
 https://orcid.org/0000-0002-4348-1161
- Arantxa Elizondo Lopetegui 
 Universidad del País Vasco
 https://orcid.org/0000-0002-1102-8274
- Javier de Esteban Curiel 
 Universidad Rey Juan Carlos
 https://orcid.org/0000-0001-9735-286X
- José Ramón Flecha García 
 Universitat de Barcelona
 https://orcid.org/0000-0001-7230-516X
- Silvia García Ramos
 Centro de Investigaciones Sociológicas
- Margarita Gómez Reino 
 Universidad Nacional de Educación a Distancia
 https://orcid.org/0000-0002-9130-3554
- Carmen González Enríquez 
 Universidad Nacional de Educación a Distancia
 https://orcid.org/0000-0002-5160-570X
- Teodoro Hernández de Frutos 
 Universidad Pública de Navarra
 https://orcid.org/0000-0002-8869-2093
- Gonzalo Herranz de Rafael 
 Universidad de Málaga
- Alicia Kaufman Hahn
 Universidad de Alcalá
- Lourdes López Nieto 
 Universidad Nacional de Educación a Distancia
 https://orcid.org/0000-0002-6732-6254
- Antonio López Peláez
 Universidad Nacional de Educación a Distancia
 https://orcid.org/0000-0003-0908-4821
- Violante Martínez Quintana
 Centro de Investigaciones Sociológicas
 https://orcid.org/0000-0001-6208-1318
- Araceli Mateos Díaz 
 Universidad de Salamanca
 https://orcid.org/0000-0001-6208-5917
- Almudena Moreno Mínguez 
 Universidad de Valladolid
 https://orcid.org/0000-0002-1839-0508
- Laura Ponce de León
 Centro de Investigaciones Sociológicas
 https://orcid.org/0000-0003-4320-2043
- Gregorio Rodríguez Cabrero 
 Universidad de Alcalá
- M.ª Belén Romero García
 Centro de Investigaciones Sociológicas
- Olga Salido Cortés 
 Universidad Complutense de Madrid
 https://orcid.org/0000-0002-3536-3069
- Eva Sotomayor Morales 
 Universidad de Jaén
 https://orcid.org/0000-0002-5579-3859
- Benjamín Tejerina Montaña 
 Universidad del País Vasco
 https://orcid.org/0000-0002-9904-9474
- Antonio Trinidad Requena
 Universidad de Granada
 https://orcid.org/0000-0002-3075-0983