Metodoloxía do barómetro
Os barómetros son enquisas que se realizan mensualmente —agás en agosto— e o seu obxectivo principal é medir o estado actual da opinión pública española. Para iso, entrevístanse persoas seleccionadas ao chou por todo o país. Ademais das súas opinións, recóllese ampla información social e demográfica para a súa análise.
Estas enquisas están incluídas no Inventario de Operacións Estatísticas empregado para formular o Plan Estatístico Nacional.
Os barómetros do CIS constan dun cuestionario estandarizado, realizado coa mesma metodoloxía, que actualmente se caracteriza polos seguintes elementos:
- Enquisa persoal realizada por teléfono (CATI).
- alcance nacional
- Universo: poboación española de ambos os sexos de 18 anos ou máis.
- Tamaño da mostra de 4.000 individuos. (*)
- Asignación non proporcional. Baseándose nunha distribución proporcional por comunidade autónoma, a asignación axústase para que todas as comunidades alcancen un mínimo de 100 entrevistas, agás as cidades autónomas de Ceuta e Melilla, onde se fixa un total de 20 entrevistas para cada unha. (*)
- Procedemento mediante selección aleatoria de números de teléfono fixo e móbil. As unidades finais (individuos) selecciónanse aplicando cotas de sexo e idade.
Os estratos formáronse cruzando as 17 comunidades autónomas, co tamaño do hábitat dividido en sete categorías: menor ou igual a 2.000 habitantes; de 2.001 a 10.000; de 10.001 a 50.000; de 50.001 a 100.000; de 100.001 a 400.000; de 400.001 a 1.000.000; e máis de 1.000.000 de habitantes. - O erro de mostraxe, baixo o suposto de mostraxe aleatoria simple, é de +/-1,6 % para toda a mostra, para un nivel de confianza do 95,5 % (dous sigmas) e a situación máis desfavorable (P=Q).
- O traballo de campo realízase durante a primeira metade de cada mes, agás agosto, cando non se realiza o estudo.
- A publicación dos resultados preliminares na páxina web do Centro de Investigacións Sociolóxicas (www.cis.es), con difusión de táboas marxinais e referencias cruzadas para as principais variables sociodemográficas, realizarase nos cinco días seguintes á finalización do traballo de campo. (*)
- O ficheiro de microdatos está dispoñible na páxina web do Centro de Investigacións Sociolóxicas (www.cis.es) nos 15 días seguintes á finalización do traballo de campo (*).
(*) Nas seccións marcadas cun asterisco, poden existir excepcións á metodoloxía xeral dos barómetros, dependendo do seu obxectivo específico.
Preguntas fixas do barómetro
As preguntas que se repiten habitualmente cada mes nos barómetros do CIS son as seguintes:
- Avaliación da situación económica actual do país
- Avaliación da situación económica persoal actual
- Avaliación da situación política actual do país
- Avaliación da situación política do país en comparación coa situación de hai un ano
- Principais problemas do país segundo a opinión da persoa entrevistada
- Problemas que máis afectan á persoa entrevistada
- Escala de autocolocación ideolóxica
- Recordatorio de votación nas eleccións xerais
- Relixiosidade da persoa entrevistada
- Frecuencia de asistencia a servizos relixiosos
Ademais, mensualmente, os barómetros adoitan incluír preguntas sobre as actitudes políticas e as intencións de voto dos entrevistados:
- Avaliación do desempeño do Goberno
- Avaliación do rendemento da oposición
- Confianza no Presidente do Goberno
- Confianza no líder da oposición
- Avaliación dos líderes dos principais partidos políticos
- Avaliación dos membros do Goberno
- Intención de voto nas eleccións xerais
- Simpatía polos partidos políticos
Non obstante, é posible que as preguntas comúns non aparezan en todos os barómetros debido ao contexto específico no que se realizan.