Metodoloxía do barómetro

Os barómetros son enquisas que se realizan mensualmente —agás en agosto— e o seu obxectivo principal é medir o estado actual da opinión pública española. Para iso, entrevístanse persoas seleccionadas ao chou por todo o país. Ademais das súas opinións, recóllese ampla información social e demográfica para a súa análise.

Estas enquisas están incluídas no Inventario de Operacións Estatísticas empregado para formular o Plan Estatístico Nacional.

Os barómetros do CIS constan dun cuestionario estandarizado, realizado coa mesma metodoloxía, que actualmente se caracteriza polos seguintes elementos:

  • Enquisa persoal realizada por teléfono (CATI).
  • alcance nacional
  • Universo: poboación española de ambos os sexos de 18 anos ou máis.
  • Tamaño da mostra de 4.000 individuos. (*)
  • Asignación non proporcional. Baseándose nunha distribución proporcional por comunidade autónoma, a asignación axústase para que todas as comunidades alcancen un mínimo de 100 entrevistas, agás as cidades autónomas de Ceuta e Melilla, onde se fixa un total de 20 entrevistas para cada unha. (*)
  • Procedemento mediante selección aleatoria de números de teléfono fixo e móbil. As unidades finais (individuos) selecciónanse aplicando cotas de sexo e idade.
    Os estratos formáronse cruzando as 17 comunidades autónomas, co tamaño do hábitat dividido en sete categorías: menor ou igual a 2.000 habitantes; de 2.001 a 10.000; de 10.001 a 50.000; de 50.001 a 100.000; de 100.001 a 400.000; de 400.001 a 1.000.000; e máis de 1.000.000 de habitantes.
  • O erro de mostraxe, baixo o suposto de mostraxe aleatoria simple, é de +/-1,6 % para toda a mostra, para un nivel de confianza do 95,5 % (dous sigmas) e a situación máis desfavorable (P=Q).
  • O traballo de campo realízase durante a primeira metade de cada mes, agás agosto, cando non se realiza o estudo.
  • A publicación dos resultados preliminares na páxina web do Centro de Investigacións Sociolóxicas (www.cis.es), con difusión de táboas marxinais e referencias cruzadas para as principais variables sociodemográficas, realizarase nos cinco días seguintes á finalización do traballo de campo. (*)
  • O ficheiro de microdatos está dispoñible na páxina web do Centro de Investigacións Sociolóxicas (www.cis.es) nos 15 días seguintes á finalización do traballo de campo (*).

(*) Nas seccións marcadas cun asterisco, poden existir excepcións á metodoloxía xeral dos barómetros, dependendo do seu obxectivo específico.

Preguntas fixas do barómetro

As preguntas que se repiten habitualmente cada mes nos barómetros do CIS son as seguintes:

  1. Avaliación da situación económica actual do país
  2. Avaliación da situación económica persoal actual
  3. Avaliación da situación política actual do país
  4. Avaliación da situación política do país en comparación coa situación de hai un ano
  5. Principais problemas do país segundo a opinión da persoa entrevistada
  6. Problemas que máis afectan á persoa entrevistada
  7. Escala de autocolocación ideolóxica
  8. Recordatorio de votación nas eleccións xerais
  9. Relixiosidade da persoa entrevistada
  10. Frecuencia de asistencia a servizos relixiosos

Ademais, mensualmente, os barómetros adoitan incluír preguntas sobre as actitudes políticas e as intencións de voto dos entrevistados:

  1. Avaliación do desempeño do Goberno
  2. Avaliación do rendemento da oposición
  3. Confianza no Presidente do Goberno
  4. Confianza no líder da oposición
  5. Avaliación dos líderes dos principais partidos políticos
  6. Avaliación dos membros do Goberno
  7. Intención de voto nas eleccións xerais
  8. Simpatía polos partidos políticos

Non obstante, é posible que as preguntas comúns non aparezan en todos os barómetros debido ao contexto específico no que se realizan.