Como se realizan as enquisas?
Como se realizan as enquisas
Transparencia e garantías
A través de enquisas, podemos coñecer as opinións, as actitudes e os comportamentos dos cidadáns. Pero como se realizan?
- O tema
Para realizar unha enquisa, primeiro é necesario seleccionar o tema e os obxectivos que se abordarán na investigación.
O CIS realizou enquisas sobre unha ampla variedade de temas: emprego, educación, mocidade, saúde, política nacional e internacional, relixión, xénero, valores cívicos, etc.
- O universo e a mostra
En segundo lugar, debemos definir a poboación de referencia (á que chamamos universo) e facer unha selección representativa desta poboación (á que chamamos mostra).
O deseño da mostra, é dicir, a selección das persoas para a enquisa, é crucial, xa que permite que os datos obtidos sexan empregados para describir e analizar a poboación da mostra, o universo. É importante ter en conta que unha mostra ten unha marxe de erro, cuxa magnitude se establece na ficha técnica que acompaña cada estudo e na que se especifican todas as características técnicas.
- O tamaño
O tamaño e as características da mostra varían segundo os obxectivos da enquisa. O CIS traballa normalmente con mostras grandes, que varían segundo o propósito do estudo.
- Escribir o cuestionario: Como se formulan as preguntas?
O cuestionario inclúe unha serie de preguntas para obter información sobre o tema seleccionado. Tamén pregunta sobre as características dos entrevistados (xénero, idade, nivel educativo, ocupación, estado civil, ingresos, etc.).
O persoal técnico do CIS desenvolve os cuestionarios baseándose nunha coidadosa documentación, que inclúe a consulta de estudos previos realizados polo CIS, así como dos realizados por outras institucións e organizacións internacionais dedicadas á realización de enquisas.
Ao deseñar as preguntas, téñense especial coidado en garantir que todas elas sexan claras e comprensibles para os entrevistados, independentemente do seu nivel educativo ou calquera outra característica. Tamén nos aseguramos de que sexan obxectivas e imparciais, e que non incorporen ningún sesgo na súa redacción que poida influír ou influír nas respostas dos entrevistados.
Hai outras preguntas do cuestionario que son abertas, é dicir, que non teñen respostas predeterminadas. Neste caso, pídeselles aos enquisados que expresen, coas súas propias palabras, a opinión que consideren oportuna. Por exemplo, nos barómetros mensuais, pregúntaselles aos enquisados cales cren que son os tres principais problemas de España. Responden libremente e os entrevistadores deben rexistrar as súas respostas literalmente. Todas estas respostas son entón categorizadas (o que se denomina "proceso de codificación"). Isto permite agrupar as respostas que fan referencia, por exemplo, a "desemprego", "vivenda" ou "sanidade". Isto permite contar o número de mencións de cada un destes temas.
- Recollida de datos ou traballo de campo
A recollida de datos, tamén chamada "traballo de campo", consiste na administración dun cuestionario a todas as persoas seleccionadas.
En 2020, o confinamento imposto como consecuencia da COVID-19 provocou un cambio dun modelo presencial a un modelo telefónico. A enquisa telefónica realizouse mediante o sistema CATI (Entrevistas Telefónicas Asistidas por Computador), que permite rexistrar as respostas directas dos entrevistados.
Os números de teléfono empregados polo CIS nos seus estudos xéranse aleatoriamente, con números de móbil e fixo de nove díxitos. Un robot márcaos e verifica se estes números existen realmente e pertencen a individuos. Os entrevistadores non escollen os números aos que chamar, nin teñen ningunha información sobre eles. Un sistema automatizado realiza as chamadas e ofrécelles o contacto. Isto evita o sesgo de selección.
A colaboración cidadá é sempre voluntaria e esencial para garantir que os resultados da enquisa reflictan con precisión as opinións da sociedade no seu conxunto. Todas as respostas son anónimas e están protexidas polo segredo estatístico e as leis de protección de datos persoais.
- Procesamento de datos
Unha vez completada a recollida de datos, toda a información é procesada para obter resultados detallados e analizar as opinións do público sobre o tema en estudo.
Todas as respostas proporcionadas polos entrevistados rexístranse de forma anonima nun ficheiro ou matriz de datos.
Os datos obtidos son procesados (tabulados) e publicados no sitio web do CIS, ao que calquera persoa pode acceder. Estes documentos teñen unha versión provisional coñecida como "resultados preliminares". O ficheiro de datos é posteriormente revisado e sometido a un proceso de verificación e limpeza.
O Departamento de Investigación do CIS é a unidade que planifica e leva a cabo estes estudos. O Departamento de Bases de Datos verifica, clasifica, almacena e protexe os datos dos estudos realizados. Como resultado do uso das novas tecnoloxías da información e as comunicacións, creouse en 2022 un novo Departamento de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións, encargado de promover a transformación dixital e a innovación aplicada á investigación da opinión pública.