Competències atribuïdes al CIS d'acord amb l'article 3 de la Llei i del Reial decret de desplegament
Estructura orgànica establerta pel Reial decret del CIS per a l'exercici de les seues competències i persones titulars de les diferents unitats
Conjunt de normes que regulen el funcionament i estructura del CIS
Relació cronològica dels presidents i presidentes de l'Institut d'Opinió Pública (IOP) i el CIS des de la seva fundació el 1963
Guardó nacional concedit pel CIS a l'àmbit de la Sociologia i la Ciència Política a una trajectòria acadèmica
L'activitat principal del CIS per al coneixement científic de la societat espanyola són els estudis
Informació sobre com es realitzen les enquestes al CIS
Principals metodologies utilitzades al CIS per a l’elaboració d’enquestes i estudis
Resultats provisionals de les enquestes elaborades pel CIS
Conjunt complet d’estudis realitzats per la institució, amb les preguntes, sèries i documentació associada a aquests.
Extracció integrada de les microdades d'un conjunt de variables per a estudis del CIS
Atenció al públic. Peticions d'informació i elaboracions a mida
Enquesta comparada sobre les característiques de la ciutadania a Espanya
Normes i Requisits Legals per accedir i utilitzar les dades del CIS
Accés a tota la informació en matèria de Publicacions que realitza el CIS
Venda presencial i on-line dels llibres publicats per la unitat editorial
Difusió de les investigacions més rellevants que es realitzen a l'àmbit de les ciències socials
Publicació periòdica científica quadrimestral en obert. Revista Espanyola de Recerques Sociològiques. Enviament de manuscrits
Recull de les principals dades obtingudes a través dels baròmetres d'opinió realitzats al llarg d'un any per aquesta institució
Publicacions com ara la Revista Espanyola de l'Opinió Pública (1965-1977) i divulgació d'estudis de l'opinió pública
Beques de formació per a postgraduats que vulguin formar part de l’activitat científica del CIS
Subvencions per impulsar l’explotació del Banc de Dades i la finalització de tesis doctorals
Cursos de formació en investigació social aplicada i anàlisi de dades per a postgraduats i ajuts de matrícula
Accés als principals continguts de transparència i bon govern del CIS
Convocatòries d'ocupació pública gestionades des del CIS
Accés a la Seu Electrònica del Ministeri
Accés a la informació en matèria de protecció de dades del CIS
Procediment del ‘Pla de Dipòsit Inicial de projectes de R+D amb enquestes socials’
Canal per reportar infraccions en l’àmbit de les actuacions dels òrgans del Centre d’Investigacions Sociològiques
Últimes notícies i comunicacions del CIS
Galeria Multimèdia dels Esdeveniments del CIS
Sol·licitud d'informació al Gabinet de Premsa
Últimes notícies del CIS
Consulta l'històric complet d'avisos i comunicacions: generals, publicacions, convocatòries, notícies i notes de premsa
- 31 DE MARÇ 2023
Baròmetre Sanitari 2023 El 83,5% dels espanyols considera que la sanitat pública funciona bé, encara que necessita canvis Segons la primera onada del Baròmetre Sanitari d'aquest any, un 70% dels ciutadans han esperat més d'un dia des que va demanar cita fins que el metge de família el va atendre perquè no hi havia buit abans Les urgències '061' i '112' i el tracte del personal d'infermeria són els serveis sanitaris públics més ben valorats pels espanyols Per a un 39,3%, el problema de les llistes d'espera als hospitals i centres de salut ha empitjorat Madrid, 31 de març de 2023 . En aquesta primera onada del Baròmetre Sanitari que ha fet el CIS, es posa de manifest que els espanyols valoren positivament el sistema sanitari públic i continua sent la primera opció per sobre del sistema privat. Un 83,5% dels espanyols assegura que el sistema sanitari funciona força bé encara que són necessaris canvis, mentre que un 15,9% afirma que “funciona malament i necessita canvis profunds”. Cites mèdiques Sobre les cites amb els metges de família, un 70% dels espanyols que han necessitat consulta amb el seu metge de capçalera aquest últim any han esperat més d'un dia des que va demanar la cita fins que va ser atès. El 57% de les persones que van requerir una cita asseguren que va passar més d'una setmana fins que van ser atesos. També cal destacar que el 80,4% que ha passat per una consulta d'atenció primària aquest darrer any afirma que l'atenció rebuda ha estat "molt bona o bona". Quan es pregunta a les persones que tenen assegurança privada (23,3%) quina és la principal raó per la qual ho han contractat, un 74,4% indica que "per la rapidesa amb què atenen". Els serveis sanitaris públics puntuats de l'1 al 10 Tots els serveis sanitaris del sistema públic aproven per als espanyols, però el millor valorat continua sent el servei d'urgències, tant el '112' com el '061' amb un 7'33, seguit dels ingressos i assistència a hospitals públics amb un 7,08 i les consultes datenció primària en centres de salut aconsegueixen un 6,19. Sobre les consultes d'atenció primària , "la confiança i seguretat que transmet la professional d'infermeria" segueix sent l'aspecte més ben valorat de l'atenció primària amb un 8,02, després el personal mèdic amb un 7,77 i "la informació rebuda sobre el seu problema de salut" els espanyols ho valoren amb un 7,46. L'aspecte pitjor valorat és “el temps dedicat pel personal mèdic a cada malalt” (6,65). En preguntar sobre l' assistència a urgències durant l'últim any, el 74,3% dels ciutadans que han necessitat utilitzar aquest servei asseguren que l'atenció rebuda va ser molt bona o bona. Només un 7,7% indica que va ser "molt dolenta o dolenta". Això sí, sobre el temps que van estar esperant fins que van ser atesos, un 46,2% afirma que van esperar "d'1 a 4 hores" i un 21,1% "més de 4 hores i menys de 12 hores". Llistes d'espera Pel que fa al problema de les llistes d'espera en els dotze últims mesos, un 39,3% dels espanyols creu que ha empitjorat i un 41,2% que segueix igual. Sobre la situació de col·lapse als centres d'atenció primària, un 23,7% assegura que l'està afectat "molt o força" i un 22,2% diu que "alguna cosa". En preguntar sobre possibles mesures que cal prendre en l'atenció primària per millorar el sistema sanitari, els ciutadans afirmen que "mantenir el mateix metge de capçalera de manera estable" és molt important (ho puntuen amb un 9,20), la necessitat de "augmentar les plantilles de personal sanitari" ho valoren amb un 9,16 i en tercera posició indiquen que cal "dedicar més recursos econòmics" amb un 9,05. Les dades d'aquesta enquesta duta a terme entre el 10 i el 28 de febrer, amb una mostra de 2.557 entrevistes estan a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25/664 470 083. Segons la primera onada del Baròmetre Sanitari d'aquest any, un 70% dels ciutadans han esperat més d'un dia des que va demanar cita fins que el metge de família el va atendre perquè no hi havia buit abans Les urgències '061' i '112' i el tracte del personal d'infermeria són els serveis sanitaris públics més ben valorats pels espanyols Per a un 39,3%, el problema de les llistes d'espera als hospitals i centres de salut ha empitjorat
- 30 DE MARÇ 2023
Madrid, 30 de març 2023. El 31 de març , a partir de les 12.00 h , la primera onada del baròmetre sanitari estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). Podran accedir a aquesta enquesta des de la web del CIS per 'Últims estudis'. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.
- 30 DE MARÇ 2023
L'ICC se situa a 67,4 punts L'Índex de Confiança del Consumidor millora 12,7 punts en els darrers 6 mesos L'índex de la situació actual se situa a 54,8 punts La valoració de les expectatives de futur arriba aquest mes de març als 80,1 punts Madrid, 30 de març de 2023 . La confiança del consumidor se situa al mes de març en 67,4 punts, cosa que representa 4,2 punts menys que la dada del mes de febrer. Aquest descens de l'índex es deu a la reculada dels seus dos components: la valoració de la situació actual i la valoració de les expectatives de futur. Tot i això, l'evolució de l'ICC marca una millora de 12,7 punts en els últims 6 mesos, ja que a l'octubre se situava en 54,7 punts . L'índex de valoració de la situació actual arriba al març a 54,8 punts, amb un descens de 4,4 punts en relació amb l'obtingut el mes de febrer. Aquest descens es deu a l'evolució de les valoracions en conjunt dels seus tres components: la valoració de la situació econòmica actual baixa 7,9 punts respecte al mes de febrer, situant-se a 39,5 punts, la valoració de la situació de les llars disminueix 2,4 punts, assolint els 61,7 punts i la valoració del mercat de treball baixa 3 punts, arribant als 63,1 punts. L'índex d'expectatives arriba aquest mes de març als 80,1 punts, amb un descens de 3,9 punts respecte al mes de febrer. Aquesta reculada de l'índex es deu a l'evolució del conjunt dels seus tres components: la valoració de l'evolució de l'economia en el futur immediat té una pèrdua de 7,4 punts i arriba als 68,9 punts i les expectatives sobre el futur del mercat de treball baixen aquest mes de març fins als 78,6 punts, mentre que la valoració de la futura situació de les llars arriba fins als 92,8 punts, cosa que representa una pujada d'1 punt respecte al mes de febrer. Les dades de l'ICC del CIS es basen en una mostra representativa de la població espanyola de 2.823 entrevistes fetes entre el 14 i el 21 de març. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.
- 30 DE MARÇ 2023
- 29 DE MARÇ 2023
Madrid, 29 de març 2023. El 30 de març , a les 12,30 h , l'avenç de resultats de l'ICC (Índex de Confiança del Consumidor) estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar, l'ocupació i les possibilitats d'estalvi i consum. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.
- 16 DE MARÇ 2023
Madrid, 16 de març 2023. El 17 de març , a les 13,30 h , l'avenç de resultats del baròmetre del mes de març estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www. cis.és). Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.
- 06 DE MARÇ 2023
L'ICC de febrer se situa a 71,6 punts L'índex de la situació actual se situa al febrer en 59,2 punts, i l'índex de les expectatives arriba als 84 punts Madrid, 6 de març de 2023 . La confiança del consumidor se situa al mes de febrer a 71,6 punts, 1,4 punts menys que al gener segons l'índex mensual del Centre d'Investigacions Sociològiques. La dada de l'ICC des del juliol ha passat de 55,5 punts a 71,6 al febrer, fet que suposa una pujada de 16,1 punts. La petita baixada del mes de febrer a l'índex es deu al descens dels dos components: la valoració de la situació actual i la valoració de les expectatives de futur. L'índex de valoració de la situació actual arriba al febrer a 59,2 punts, amb un descens d'1 punt en relació amb l'obtingut el gener. Aquest lleuger descens es deu a l'evolució de les valoracions en conjunt dels seus tres components: la valoració de la situació econòmica actual creix 1,1 punts respecte al mes de gener, situant-se a 47,4 punts, la valoració de la situació dels llars pràcticament es manté igual, pujant 0,1 punts i assolint els 64,1 punts i la valoració del mercat de treball baixa 4,1 punts, arribant als 66,1 punts. L'índex d'expectatives arriba aquest mes de febrer als 84 punts, amb un descens d'1,8 punts respecte al mes de gener. Aquesta reculada de l'índex es deu a l'evolució negativa dels seus tres components: la valoració de l'evolució de l'economia en el futur immediat té una lleu pèrdua de 0,2 punts i arriba als 76,3 punts, mentre que les expectatives sobre el futur del mercat de treball baixen aquest mes de febrer fins als 83,8 punts, perdent 1,4 punts respecte al mes anterior i la valoració de la futura situació de les llars també baixa, arribant fins als 91,8 punts, cosa que representa una baixada de 3,8 punts respecte al mes de gener. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.
- 06 DE MARÇ 2023
- 03 DE MARÇ 2023
Madrid, 3 de març 2023. El 6 de març , a les 12,30 h , l'avenç de resultats de l'ICC (Índex de Confiança del Consumidor) estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar, l'ocupació i les possibilitats d'estalvi i consum. Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.
- 16 DE FEBR. 2023
Madrid, 16 de febrer 2023. El 17 de febrer , a les 12,30 h , l'avenç de resultats del baròmetre del mes de febrer estarà a disposició de tots els mitjans i persones interessades a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www. cis.és). Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.
- 14 DE FEBR. 2023
- 13 DE FEBR. 2023
75è aniversari de la DUDH El 94,4% dels espanyols creuen que els drets humans són importants per garantir una societat més justa a Espanya Segons l'enquesta sobre la Declaració Universal de Drets Humans que ha realitzat el CIS, el 44% dels espanyols creuen que la Declaració Universal de Drets Humans ha ajudat que la població conegui els seus drets bàsics Els espanyols identifiquen els drets humans amb la llibertat, la igualtat, el benestar social, la pau, la democràcia i la protecció social Els drets mediambientals, la sanitat gratuïta i l'accés a la salut mental serien els principals drets que els espanyols inclourien en aquest tractat El 80,4% assegura que llogar un habitatge a Espanya és una de les situacions en què més es pateix discriminació Madrid, 13 de febrer del 2023. El CIS ha realitzat un estudi amb motiu del 75è aniversari de la Declaració Universal de Drets Humans. El 81,7% de la població assegura que coneix o ha sentit a parlar d'aquest tractat. Per a un 44,1% dels espanyols aquesta Declaració ha servit “molt o força” perquè la població conegui els seus drets bàsics, mentre que per a un 36% ha servit “poc o res” aquest tractat. Considerant els darrers 20 anys, un 48,2% d'espanyols creu que ha augmentat el nombre de països que respecten els drets humans, mentre que un 24,5% assegura que han disminuït els països que respecten els drets humans. Nous drets a la DUDH Sobre una possible actualització de la Declaració Universal de Drets Humans, un 73,9% d'espanyols pensa que els drets mediambientals (per exemple, dret a l'aigua potable i altres subministraments) s'hi haurien d'incloure ; un 72,6% opina que el dret a la sanitat gratuïta i un 44,4% afirma que caldria incloure el dret de tenir accés a la salut mental. Vulneració dels drets humans La ciutadania assegura que caldria eradicar “amb molta urgència” el treball infantil, matrimonis forçats o que hi hagi nens soldats (87,1%); la manca d'accés a aigua potable (86,3%); la privació d'aliments (83,9%); i la tortura, la pena de mort o l'esclavatge (82,8%). Per als espanyols, els aspectes més importants en una democràcia són: que les eleccions siguin lliures i netes (87,2%), que els jutges puguin fer la seva feina sense ingerències (83%) i que la informació dels mitjans de comunicació sigui lliure, independent i plural (79,7%). Discriminació a Espanya Llogar un habitatge és una de les situacions en què més es pot patir discriminació a Espanya, segons el 80,4% dels enquestats. En segon lloc, estaria la discriminació a la feina, per al 78,1%, ia l'escola oa l'institut per al 72,6%. Quan s'accedeix a serveis privats com bancs o assessories un 52,3% creu que també se sofreix discriminació, mentre que quan s'accedeix a serveis públics com la sanitat o hisenda la dada disminueix, ja que només el 34,1% creu que es pateix discriminació en aquest àmbit. Instrument de pressió En preguntar si la Declaració Universal de Drets Humans (DUDH) és un instrument de pressió perquè els països que els vulneren els acceptin, un 52,2% creu que sí que serveix perquè aquests països acceptin els drets humans o alguns d'aquests drets. Mentre un 42,7% assegura que la DUDH no influeix per a res. A més, segons l'àrea geogràfica, les zones on es creu que menys es respecten els drets humans són Àfrica (56,3%) i Àsia (19,5%). I l'Iran (11,1%) i la Xina (9,8%) són els dos països, segons els enquestats, en què menys es respecten. Per acabar, en preguntar als espanyols sobre com s'aconsegueix l'èxit d'un país, un 65,9% opina que aquest èxit “es basa en el compliment dels drets humans” , mentre que un 24,6% assegura que l'èxit d'un país “es basa en el desenvolupament econòmic”. Aquestes i altres dades es troben recollides a l'Estudi '75 aniversari dels drets humans' que s'ha realitzat del 26 al 31 de gener . Està a disposició de tots els mitjans a la web del Centre d'Investigacions Sociològiques (www.cis.es). Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25/664 470 083.
Gestiona les preferències de galetes
En fer clic a «Accepta», dones el teu consentiment per a l’ús de galetes analítiques (que serveixen per obtenir informació sobre l’ús del web i millorar les nostres pàgines i serveis) i galetes de seguiment (també de col·laboradors de confiança) que ens ajuden a decidir quina informació mostrar-te dins i fora del nostre web, a mesurar el nombre de persones que visiten les nostres pàgines i et permeten fer «M’agrada» i compartir contingut directament a les xarxes socials. En fer clica aquí
La teva privacitat
Selecciona les galetes que vols acceptar en aquest lloc web.
Pots trobar informació més detallada sobre l’ús de les galetes i les seves descripcions a la nostra política de galetes i privacitat.
Galetes funcionals
Les galetes funcionals permeten que el nostre web funcioni correctament perquè puguis crear un compte, iniciar sessió i gestionar les teves reserves. També serveixen per recordar la moneda i l’idioma seleccionats, així com cerques anteriors i altres preferències. Aquestes galetes tècniques han d’estar activades per utilitzar la nostra pàgina i els nostres serveis.
Galetes analítiques
Les galetes analítiques ens ajuden a entendre com usuaris com tu utilitzen webs com aquesta. Això ens permet millorar el nostre lloc web, les aplicacions i les comunicacions, i assegurar-nos que continuem sent interessants i rellevants.
| Nom | COOKIE_SUPPORT |
|---|---|
| Host | www.cis.es |
| Durada | 365 días |
| Tipus | Pròpies |
| Categoria | Galetes funcionals |
| Descripció | Indica si el navegador admet galetes |
| Nom | GUEST_LANGUAGE_ID |
|---|---|
| Host | www.cis.es |
| Durada | 365 días |
| Tipus | Pròpies |
| Categoria | Galetes funcionals |
| Descripció | Identifica l’idioma de l’usuari |
| Nom | JSESSIONID |
|---|---|
| Host | www.cis.es |
| Durada | 365 días |
| Tipus | Pròpies |
| Categoria | Galetes funcionals |
| Descripció | Identifica la sessió de l’usuari |
| Nom | LFR_SESSION_STATE_* |
|---|---|
| Host | www.cis.es |
| Durada | 365 días |
| Tipus | Pròpies |
| Categoria | Galetes funcionals |
| Descripció | S’utilitza per identificar i autenticar l’usuari |
| Nom | _ga* |
|---|---|
| Host | .cis.es |
| Durada | 730 días |
| Tipus | De tercers |
| Categoria | Galetes analítiques |
| Descripció | S’utilitza per emmagatzemar dades estadístiques sobre les pàgines. |