Vés enrere

El 68,5% dels espanyols asseguren que estan informats sobre l'actualitat

Madrid, 19 de juny 2025

  • La televisió és el mitjà que més utilitzen els ciutadans per informar-se (70,4%), segons l'estudi que ha fet el CIS sobre audiències de mitjans de comunicació
  • La ràdio és el mitjà que més confiança produeix en els ciutadans, ja que un 57,2% assegura que confia “molt o força” per informar-se
  • Les xarxes socials superen la ràdio com a mitjà per informar-se sobre les notícies d'Espanya (51,3%) Madrid, 19 de juny de 2025

El CIS ha realitzat un estudi sobre audiències de mitjans de comunicació social i sobre el comportament i ús que fan els ciutadans amb els mitjans.

Els mitjans més seguits per informar-se sobre les notícies d'Espanya són la televisió en primer lloc amb un 70,4%, la premsa –ja sigui en format imprès o digital– amb un 54,9%, i, en tercer lloc, i davant de la ràdio, les xarxes socials amb un 51,3% La ràdio és el mitjà que escullen per informar-se el 49,6%.

La ràdio és la que més confiança mereix als ciutadans pel que fa a les notícies que expliquen habitualment, ja que un 57,2% ha assegurat que tenen “molta o força” confiança en aquest mitjà;

Premsa

El 56,6% dels enquestats assegura que llegeix “algun diari habitualment”, mentre que un 43,4% no ho fa.
Un 48% dels enquestats ha assegurat que llegeix el diari citat “tots o gairebé cada dia”, un 20,8% diu que “de tant en tant”, un 19,4% “dues o tres vegades per setmana” i un 11,4% “quatre o cinc dies per setmana”.

Quant a com aconsegueixen el diari els que asseguren llegir-ne algun, un 50,9%, llegeix les edicions digitals que no tenen cost, un 15,8% paguen subscripció, un 12,5% ho compra. cost.

Respecte a la confiança que els produeix el diari que segueixen habitualment, el 77,8% dels espanyols tenen “molta o força” sobre aquesta capçalera, mentre que un 16,2% poca o cap.

Televisió

El 66,9% dels espanyols segueixen habitualment els programes informatius a les cadenes de televisió.

Pel que fa a la freqüència amb què es veu programes informatius, un 65,5% ha assegurat que “tots o gairebé cada dia”, un 14,4% “quatre o cinc dies per setmana”, un 11,8% “dues o tres vegades per setmana” i un 7,7% “de tant en tant”.
El 79,8% té “molta o força” confiança en la cadena de televisió que ha citat.

Ràdio

El 63,3% dels ciutadans han indicat que escolten habitualment alguna emissora de ràdio, mentre que un 36,7% ha assegurat que no.

La Cadena SER és la ràdio que més se sent, el 36,8% dels que segueixen habitualment alguna emissora de ràdio, seguida de la COPE, per al 27% i Onda Cero per al 20,8% dels enquestats és l'elegida per al 13%.

Un 54,1% ha afirmat escoltar l'emissora de ràdio esmentada “tots o gairebé cada dia”, un 17,8% “quatre o cinc dies per setmana”, un 13,8% “de tant en tant” i un 13,7% “dues o tres vegades per setmana” Respecte a la confiança que tenen els espanyols sobre les notícies8, només un 9,5% ha contestat que “poca o res”.

Pel que fa a les tertúlies de ràdio on es comenten les notícies d'actualitat i especialment polítiques, el 37,4% mai no les segueix, el 34,4% “sempre que poden”, el 21,5% les segueixen habitualment, i el 6,1% “rarament”.

Xarxes Socials

Un 54,5% dels espanyols utilitza les xarxes socials per informar-se. Mentre que un 45,5% no. 34 anys (83%).

Pel que fa a la freqüència amb què entren en xarxes socials, un 86,2% dels enquestats que usen les xarxes ho fan “tots o gairebé cada dia”, un 5,3% “quatre o cinc dies per setmana”, un 4,4% “de tant en tant” i un 3,4% “dues o tres vegades per setmana”.
Instagram és la xarxa social més utilitzada (62,6%), en segon lloc, Facebook amb el 47,1% i X en tercera posició per al 31,3%.

icono Compartir enllaçCompartir enllaç

icono x (twitter)X (Twitter)