Canal Intern d'Informació

La Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció té com a finalitat essencial atorgar una protecció adequada davant de les represàlies que puguin patir les persones físiques que informin sobre infraccions. Per això, estableix que, a l'àmbit de les entitats que integren el sector públic, s'haurà de disposar d'un sistema intern d'informació. El Centre d'Investigacions Sociològiques, compromès en la lluita contra la corrupció, ha establert el sistema intern d'informació següent: resolució d'implantació del sistema .

Per a la presentació d‟informacions, el Centre d‟Investigacions Sociològiques posa a disposició un canal intern d‟informació per a aquelles persones físiques o empleats públics que hagin obtingut informació sobre infraccions en l‟àmbit de les actuacions dels òrgans del Centre d‟Investigacions Sociològiques. Aquest canal permet comunicar informació de manera personal o anònima, per escrit o verbalment, respecte a les accions i omissions que s'hagin comès en un context laboral o professional susceptibles de constituir infraccions de dret de la Unió Europea, en els termes establerts a l'article 2 de la Llei 2/2023, de 20 de febrer. En tot cas, es garanteix la confidencialitat i privadesa de les comunicacions, així com l'absència de represàlies de qualsevol tipus per denúncies que s'hagin tramès de bona fe, i el denunciant ha de comptar amb indicis raonables per sustentar-la i quedant excloses la remissió d'informacions falses o tergiversades, així com aquelles que s'hagin retingut.

El canal de denúncies no serveix per:

  • Per aportar suggeriments i queixes, propostes o altre tipus de consideracions. Les queixes i els suggeriments poden presentar-los aquí: https://mpr.sede.gob.es/procedimientos/choose-ambit/idp/642
  • Per fer comunicacions basades en opinions personals que no vinguin acompanyades de la suficient fonamentació, aquelles altres que siguin notòriament falses o que no es trobin dins làmbit daplicació recollit a larticle 2 de la Llei 2/2023, de 20 de febrer.

Abans de formular la comunicació, es recomana tenir en compte els aspectes següents:

  • Descriviu els fets o conductes de la forma més detallada, precisa i objectiva possible.
  • Referencieu el període temporal dels fets per ajudar en la investigació.
  • Proporcioneu tota la documentació disponible o indicis objectius sobre la situació que es comunica.

La manca de resposta als requeriments dinformació formulats a través daquest canal podria suposar larxiu de les actuacions.

Accessos al canal de l'informant del Centre d'Investigacions Sociològics

  • Accés electrònic
  • Accés postal: podeu fer-nos arribar les vostres comunicacions via postal a l'adreça C/ Montalbán, 8, 28014, Madrid, a l'atenció de la Secretaria General.
  • També s'admetrà que, a sol·licitud de l'informant, la comunicació es presenti mitjançant una reunió presencial dins del termini màxim de set dies.

Així mateix, la Llei estableix la creació dun canal extern dinformació i el nomenament duna Autoritat Independent de Protecció de lInformant.

Tota persona física podrà informar davant dita Autoritat, o davant les autoritats o òrgans autonòmics corresponents, de la comissió de qualssevol accions o omissions incloses en làmbit daplicació de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, ja sigui directament o prèvia comunicació a través del corresponent canal intern.

La informació d'accés a aquest canal extern s'exposarà a aquest portal tan aviat com es conegui.