ARCES

Que é Ar(es?

Quen somos

ARCES (ARChivo de Estudios Sociales) é un arquivo de datos de enquisas de investigación social, con sede no Centro de Investigacións Sociolóxicas (CIS) do Ministerio da Presidencia. Recolle, conserva e difunde datos de estudos realizados por diversos institutos e organizacións co obxectivo de proporcionar un acceso sinxelo e universal aos microdatos.

O CIS puxo en marcha ARCES baseándose en estudos abarcadores realizados por entidades españolas e nos desenvolvidos en España.

O obxectivo final é mellorar a transparencia e a apertura da información para o seu uso por parte da cidadanía.

Deste xeito, ARCES presta un servizo á sociedade preservando indefinidamente datos de ampla variedade de natureza, protexéndoos de perdas ou danos irreversibles, compartíndoos e promovendo a súa difusión en círculos académicos, políticos, mediáticos e público en xeral.

Forma parte da iniciativa de acceso a datos abertos proposta pola OCDE e as institucións europeas e está deseñado como un repositorio de datos de investigación ao servizo da sociedade.

Principios Rectores

Os principios que guiarán ARCES son a accesibilidade e a difusión da maioría das enquisas de investigación social realizadas en España por organismos públicos ou financiadas con fondos públicos.

O obxectivo é transmitir ao público, aos centros oficiais e á comunidade científica que a inclusión de calquera estudo en ARCES contribúe definitivamente á súa difusión e á mellora do coñecemento na sociedade española.

O proxecto defínese en liña con iniciativas nacionais e internacionais. As iniciativas máis destacadas son:

  • Comunicación da Comisión ao Parlamento, ao Consello, ao Comité Económico e Social Europeo e ao Comité das Rexións. Cara a un mellor acceso á información científica: Impulsar os beneficios do investimento público en investigación , Comisión Europea. Bruxelas, 17.7.2012. COM(2012) 401 final.
  • Documento de traballo dos servizos da Comisión. Resumo executivo da avaliación de impacto que acompaña o documento: Recomendación sobre o acceso e a conservación da información científica. Comisión Europea. Bruxelas, 17.7.2012 SWD(2012) 221 final.
  • Principios e directrices da OCDE para o acceso a datos de investigación financiados con fondos públicos. OCDE, París 2007

Repositorios institucionais

Un repositorio institucional (RI) é un conxunto de infraestruturas e servizos que proporcionan almacenamento e acceso a materiais de investigación en formato dixital xerados por institucións ou comunidades de investigación.

Os repositorios apoian o obxectivo do acceso aberto: transformar a comunicación académica ao facilitarlles aos investigadores a busca e o intercambio de resultados de investigación mediante a dispoñibilidade gratuíta en liña.

Os repositorios institucionais facilitan o acceso aos resultados de investigación de universidades, institutos de investigación, organismos gobernamentais e investigadores individuais. Deste xeito, ofrecen unha xanela ao coñecemento producido pola investigación financiada con fondos públicos realizada en España e son unha parte esencial da estratexia de contidos para preservar, compartir e xestionar obxectos dixitais.

Entre os factores que levan á creación de repositorios inclúense:

  • A investigación financiada con fondos públicos pertence a todos e, polo tanto, tamén debería ser accesible ao público.
  • Depositar datos e resultados de investigación nun recurso de acceso aberto elimina as barreiras de acceso e aumenta o seu impacto.
  • As RI representan unha forma de aumentar a eficiencia ao evitar a duplicación de traballo e os gastos en custosas operacións de recollida de datos.
  • Nos IR, a base dixital da investigación consérvase, o que permite revisar a análise e reformular as conclusións interpretándoas desde novas perspectivas.
  • As RI apoian a formación de novos científicos permitíndolles usar datos de investigación de calidade nas súas prácticas.
  • A explotación da RI permite a mellora das metodoloxías de análise e interpretación de resultados.
Volver al inicio