O Centro de Investigacións Sociolóxicas e o Ministerio de Sanidade prepararon a segunda vaga do barómetro de saúde deste ano. O estudo reflicte a percepción pública sobre o funcionamento do sistema público de saúde.
Un dos resultados máis significativos desta edición é o alto nivel de confianza pública no sistema sanitario público. O 61,4 % das persoas con seguro médico privado, xa sexa individual ou a través do seu empregador, cren que, se sufrisen un problema de saúde grave, recibirían un mellor tratamento no sistema sanitario público. Estes datos destacan o papel do Sistema Nacional de Saúde (SNS) como referente de calidade e seguridade da atención, mesmo entre as persoas que acceden á sanidade privada.
O 52,5 % da poboación xeral valora positivamente o funcionamento do sistema sanitario en España, o que supón un lixeiro descenso en comparación co 53,9 % rexistrado na primeira vaga de 2025. A puntuación media de satisfacción global sitúase en 6,02 puntos sobre 10, fronte aos 6,13 do ano anterior. Aínda que estes indicadores mostran unha lixeira tendencia á baixa na percepción global, unha análise detallada por nivel de atención revela unha alta satisfacción entre aqueles que realmente utilizaron os servizos públicos de saúde.
Na atención primaria, o 78,5 % dos atendidos valoraron positivamente a atención recibida, fronte ao 82,4 % do ano anterior. Na atención hospitalaria, a valoración positiva alcanzou o 77,8 % (81,7 % en 2024) e, entre os hospitalizados, mantívose no 78,4 % (81,4 % en 2024). Os servizos de urxencias recibiron valoracións favorables do 73,5 % dos seus usuarios, unha cifra estable en comparación co ano anterior. No ámbito da saúde mental, o 74,9 % das persoas atendidas no sistema público de saúde afirmaron que a atención recibida foi a esperada ou mellor.
O Barómetro tamén mostra un crecemento positivo no uso de ferramentas dixitais de saúde. O trinta e cinco por cento da poboación accedeu á súa historia clínica electrónica, fronte ao 32,8 % en 2024. O uso de receitas electrónicas interoperables fóra da comunidade autónoma alcanza o 20,6 %, o que supón un aumento de 1,2 puntos respecto ao ano anterior. Ademais, o 52,2 % dos cidadáns dispoñen de certificado electrónico e o 52,1 % dos que recibiron atención primaria realizaron unha consulta telefónica, cun nivel de satisfacción que medra ata o 68,9 %.
Por primeira vez, o Barómetro de Saúde recompila información detallada sobre a realización de probas diagnósticas no último ano para un novo problema de saúde e o tempo transcorrido entre a indicación médica e a proba. O 19,2 % da poboación adulta sometéuse a unha ecografía, o 13,7 % a unha tomografía computarizada, o 12,1 % a unha resonancia magnética e o 4,3 % a unha colonoscopia. As colonoscopias teñen o tempo de espera medio máis longo (158 días), seguidas das resonancias magnéticas (117 días), as ecografías (66 días) e as tomografías computarizadas (60 días).
En canto á velocidade de acceso, o 56,7 % das ecografías, o 50,3 % das tomografías computarizadas, o 46,7 % das resonancias magnéticas e o 34 % das colonoscopias realizáronse no prazo dun mes desde a súa solicitude. Ao ser esta a primeira edición que mide este indicador, os datos constitúen unha referencia inicial para avaliar a accesibilidade ás probas diagnósticas en futuras vagas do estudo.
Outros achados destacables do informe: o 17,7 % da poboación necesitou atención sanitaria por problemas de saúde mental ou angustia emocional no último ano. Na atención primaria, o tempo medio de espera para unha cita cun médico de familia supera os oito días (8,85) e o 71,2 % afirma ter tivo que esperar máis dun día por non ter dispoñibilidade previa.
O estudo baséase nunha mostra de 2.318 entrevistas realizadas durante xullo de 2025.
Esta información puede ser usada en parte o en su integridad sin necesidad de citar fuentes.
C/ Montalbán, 8
28014 Madrid
Email: comunicacion@cis.es
Tlf.: 91.580.76.25
Fax: 91.531.81.31