Biztanleriaren gehiengoak osasun publikoaren aldeko apustua egingo luke osasun arazo larri baten aurrean.
Madrid, 22 urria 2025

Ikerketa Soziologikoen Zentroak eta Osasun Ministerioak aurtengo osasun barometroaren bigarren olatua prestatu dute. Ikerketak osasun sistema publikoaren funtzionamenduari buruzko pertzepzio publikoak islatzen ditu.
Edizio honetako emaitzarik esanguratsuenetako bat osasun-sistema publikoarekiko herritarren konfiantza handia da. Osasun-aseguru pribatua duten pertsonen % 61,4k —banakakoa edo enpresaburuaren bidezkoa— uste du osasun-arazo larri bat izango balute, tratamendu hobea jasoko luketela osasun-sistema publikoan. Datu honek Osasun Sistema Nazionalaren (OSS) eginkizuna azpimarratzen du arretaren kalitatearen eta segurtasunaren erreferente gisa, baita osasun-laguntza pribaturako sarbidea dutenen artean ere.

Biztanleria orokorraren % 52,5ek positiboki baloratzen du Espainiako osasun-sistemaren funtzionamendua, 2025eko lehen olatuko % 53,9arekin alderatuta apur bat jaitsi dena. Batez besteko gogobetetasun orokorra 6,02 puntutan dago 10etik, aurreko urteko 6,13arekin alderatuta. Adierazle hauek pertzepzio orokorrean beheranzko joera apur bat erakusten duten arren, arreta-mailaren araberako analisi zehatz batek gogobetetasun handia erakusten du osasun publikoko zerbitzuak erabili dituztenen artean.
Lehen mailako arretan, artatutakoen % 78,5ek positiboki baloratu zuten jasotako arreta, aurreko urteko % 82,4arekin alderatuta. Ospitaleko arretan, balorazio positiboa % 77,8ra iritsi zen (% 81,7 2024an), eta ospitaleratuta zeudenen artean, % 78,4an mantendu zen (% 81,4 2024an). Larrialdi zerbitzuek erabiltzaileen % 73,5en balorazio positiboak jaso zituzten, aurreko urtearekin alderatuta egonkor mantendu zen zifra. Osasun mentaleko arloan, osasun publikoko sisteman artatutako pertsonen % 74,9k adierazi zuten jasotako arreta espero bezalakoa edo hobea izan zela.

Barometroak osasun-tresna digitalen erabileran hazkunde positiboa ere erakusten du. Biztanleriaren % 35ek eskuratu du bere historia kliniko elektronikoa, 2024ko % 32,8arekin alderatuta. Errezeta elektroniko interoperagarrien erabilera autonomia-erkidegotik kanpo % 20,6ra iristen da, aurreko urtearekin alderatuta 1,2 puntuko igoera. Gainera, herritarren % 52,2k ziurtagiri elektronikoa dute, eta lehen mailako arreta jaso dutenen % 52,1ek telefono bidezko kontsulta izan dute, gogobetetasun-maila % 68,9ra igoz.

Osasun Barometroak lehen aldiz biltzen du informazio zehatza azken urtean osasun arazo berri batengatik egindako diagnostiko proben errendimenduari buruz, eta adierazpen medikoaren eta probaren artean igarotako denborari buruz. Helduen biztanleriaren % 19,2k ekografia bat egin du, % 13,7k TAC bat, % 12,1ek erresonantzia magnetikoa eta % 4,3k kolonoskopia bat. Kolonoskopiek dute batez besteko itxaronaldirik luzeena (158 egun), ondoren erresonantzia magnetikoak (117 egun), ekografiak (66 egun) eta TAC eskanerrak (60 egun).

Sarbide-abiadurari dagokionez, ekografiaren % 56,7, CT eskanerraren % 50,3, erresonantzia magnetikoaren % 46,7 eta kolonoskopien % 34 eskaera egin eta hilabeteko epean egin ziren. Adierazle hau neurtzen duen lehen edizioa denez, datuek hasierako erreferentzia osatzen dute ikerketaren etorkizuneko txandetan proba diagnostikoetarako irisgarritasuna ebaluatzeko.

Txostenaren beste emaitza aipagarri batzuk: biztanleriaren % 17,7k osasun-laguntza behar izan du buruko osasunagatik edo estres emozionalagatik azken urtean. Lehen mailako arretan, familiako medikuarekin hitzordua lortzeko batez besteko itxaronaldia zortzi egun baino gehiagokoa da (8,85), eta % 71,2k egun bat baino gehiago itxaron behar izan dutela adierazi dute, aurretik eskuragarritasunik ez zegoelako.

Ikerketa 2025eko uztailean egindako 2.318 elkarrizketen lagin batean oinarritzen da.

Esta información puede ser usada en parte o en su integridad sin necesidad de citar fuentes.

C/ Montalbán, 8
28014 Madrid
Email: comunicacion@cis.es
Tlf.: 91.580.76.25
Fax: 91.531.81.31