Innovación e sociedade
Fernández Esquinas, Manuel; González de la Fe, María Teresa; Oostrom, Madelon van
203 páxinas.
Madrid, 2021.
ISBN: 9788474768596
Descripción
Este libro estuda os valores, as condicións socioeconómicas e os comportamentos da poboación española en relación coa innovación. O obxectivo é explorar as características innovadoras da sociedade española a través das posibilidades que ofrece a metodoloxía das enquisas. Aborda a innovación no sentido máis amplo, como calquera cambio intencionado e baseado no coñecemento que teña o potencial de ser adoptado e crear valor de diversa índole, tanto beneficios económicos como sociais. A investigación céntrase no nivel de análise "macrosocial". Describe actitudes, opinións, valores, capacidades, relacións sociais e patróns de comportamento que, en conxunto, son importantes para os procesos de innovación dun país. Estas características interprétanse como recursos relacionados co coñecemento que promoven ou dificultan certos tipos de innovación. As análises abordan cinco dimensións: opinións e actitudes cara á innovación (capítulo 2); valores e innovación (capítulo 3); a estrutura social da innovación (capítulo 4); emprendemento (capítulo 5); e o consumo e a difusión de produtos innovadores (capítulo 6). Os resultados mostran que as características innovadoras da sociedade española son un elemento fundamental nos procesos de diferenciación social. Están estreitamente relacionados cos valores e as condicións de vida das persoas e determinan os comportamentos que permiten a mobilización do coñecemento con implicacións para a economía e o benestar social. O libro contribúe á comprensión da innovación en España en aspectos que aínda están pouco estudados. Baséase na primeira enquisa específica sobre o tema, representativa da poboación xeral, realizada mediante entrevistas presenciais con métodos de mostraxe rigorosos de fogares e individuos. Complementa as análises do sistema de innovación español tipicamente baseadas no estudo de organizacións, grupos de especialistas e empresas. Desde unha perspectiva máis ampla, contribúe aos estudos sociais da innovación desde unha perspectiva sociolóxica. Ofrece desenvolvementos conceptuais e información empírica sobre o entorno social dos sistemas de innovación.