Mostrando 400 de 1854 Elementos
O CIS publica Opinións e Actitudes no 80: 'A entrada na vida adulta de homes e mulleres a través das xeracións en España (1920-2000)'.
O CIS publica Opinións e Actitudes no 80: 'A entrada na vida adulta de homes e mulleres a través das xeracións en España (1920-2000)'.
  • 25 OUT. 2023

Madrid, 24 de outubro de 2023 Este libro presenta os resultados da análise dos datos recollidos no módulo de enquisas realizado polo CIS co título Biografías de emancipación, xeracións e cambio social en España. Este módulo foi deseñado para recoller información retrospectiva co obxectivo de estudar as traxectorias vitais na mocidade, partindo das xeracións de homes e mulleres de 18 e máis anos, poñendo especial interese no proceso de emancipación. Todo isto, nun contexto de escasos datos xeracionais sobre a mocidade e os seus procesos de emancipación. A emancipación considerouse neste estudo como unha suma de procesos que implican diferentes dimensións, entre as que a saída ou saídas do fogar parental son un acontecemento máis dentro dun complexo “camiño”. Os resultados obtidos confirman a evidencia empírica atopada noutros estudos e dan conta de aspectos tamén novidosos. O estudo tamén abrangue un amplo abano de xeracións, moi diferentes entre si, que sufriron profundos cambios sociais nas súas traxectorias cara á idade adulta. Isto sitúanos nun novo contexto dende o que retomar o debate sobre a emancipación en España. Cómpre sinalar que os cambios máis importantes concéntranse entre as xeracións nacidas ata 1959 e as que nacen despois. As transicións xuvenís das xeracións máis recentes amosan unha clara tendencia á maior complexidade, cunha maior presenza de camiños non lineais e reversibles. Ao mesmo tempo, atopamos evidencias de que as traxectorias das xeracións máis antigas non foron tan lineais como suxeriron estudos anteriores. Este traballo tamén ofrece unha sólida evidencia de que foron as mulleres as que lideraron os cambios máis salientables. Entre elas, os cambios que se produciron entre as xeracións máis vellas e as máis novas son moito maiores que entre os homes.

O CIS publica a autobiografía de María Ángeles Durán: 'Unha vida e vinte fragmentos'
O CIS publica a autobiografía de María Ángeles Durán: 'Unha vida e vinte fragmentos'
  • 24 OUT. 2023

Traxectorias 8 Autor: Mª Ángeles Durán Cando aceptou a invitación para escribir a súa autobiografía intelectual, non imaxinaba que sería tan difícil. A autocensura custoulle interrupcións, barreiras que non foi quen de traspasar. Ata onde chega o dereito a falar dun mesmo e dos demais? Só coa súa propia memoria, viviu momentos de angustia e esplendor. Recibiu as súas primeiras nocións do mundo a través de historias e oracións; A súa mocidade estivo marcada pola morte do seu pai e a súa incorporación a unha Universidade que fervía de gañas de cambio; Despois asumiu o propósito de renovar a ciencia, abrindo un espazo para as mulleres en todos os campos do coñecemento; coñeceu o fel e o mel da vida académica; Lembra con cariño as súas pontes intelectuais e emocionais con compañeiros e institucións de Europa, Estados Unidos e Latinoamérica. A historia péchase co cansazo do paso do tempo e un guiño á esperanza; Se a extensión fose indulgente, como viviría o resto da súa vida? Acompaña a autobiografía cunha selección de publicacións sobre a desigualdade, a situación social da muller, o traballo non remunerado, o urbanismo, a renovación da ciencia e os coidados. Son só unha pequena parte da súa obra, pero invitan ao lector a continuar pola súa conta. María Ángeles Durán recibiu en 2018 o Premio Nacional de Socioloxía e Ciencia Política, un galardón que concede o Centro de Investigacións Sociolóxicas como “recoñecemento a unha destacada traxectoria científica no ámbito da socioloxía”.

Entrega do 3423 'Barómetro de outubro de 2023'
Entrega do 3423 'Barómetro de outubro de 2023'
  • 17 OUT. 2023

Madrid, 17 de outubro de 2023. O día 18 de outubro , ás 13.00 horas , a vista previa dos resultados do barómetro do mes de outubro estará a disposición de todos os medios e persoas interesadas na páxina web do Centro de Investigacións Sociolóxicas (www. cis.es). Para calquera dúbida, o teléfono de Comunicación é o 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance Barómetro
Dispoñible o estudo 3422 'Índice de Confianza del Consumidor (ICC). Septiembre 2023'
Dispoñible o estudo 3422 'Índice de Confianza del Consumidor (ICC). Septiembre 2023'
  • 17 OUT. 2023

Ya está disponible el estudio 3422 'Índice de Confianza del Consumidor (ICC). Septiembre 2023'. Tienen a su disposición el fichero de microdatos, los informes de marginales y cruces, y la documentación técnica. Pueden acceder a este estudio, desde el buscador del Catálogo de Estudios o directamente a través del enlace indicado abajo.

Estudio
Entrega do 3422
Entrega do 3422 "Índice de confianza do consumidor (CCI) para setembro de 2023"
  • 03 OUT. 2023

Madrid, 3 de outubro de 2023. O día 4 de outubro , ás 13.00 horas, estará a disposición de todos os medios e persoas interesadas a vista previa dos resultados do CCI (Índice de Confianza do Consumidor) na páxina web do Centro de Investigacións Sociolóxicas (www. .cis.es). O ICC recolle mensualmente a valoración da evolución recente e das expectativas dos consumidores españois relacionadas coa súa economía familiar, o emprego e as súas posibilidades de aforro e consumo. Para calquera dúbida, o teléfono de Comunicación é o 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance ICC
O CIS presenta o libro 'Inercia-Uncertainty Alaminos-Tezanos Bifactor Model'
O CIS presenta o libro 'Inercia-Uncertainty Alaminos-Tezanos Bifactor Model'
  • 27 SET. 2023

O manual pertence á colección 'Cadernos Metodolóxicos' do CIS e pódese adquirir na libraría do centro. Madrid, 27 de setembro de 2023. O CIS presentou o libro 'Modelo bifactor inercia-incerteza Alaminos-Tezanos' escrito polo catedrático de Socioloxía Matemática e asesor do CIS Antonio Alaminos, e polo doutor en Socioloxía, Antonio Alaminos-Fernández. No manual explícase como se aplica este modelo de estimación ao diagnóstico preelectoral e se avalía o impacto da campaña, servindo de exemplo no caso das eleccións autonómicas de maio de 2023. A presentación e debate deste libro estivo dirixida polo presidente do CIS e catedrático emérito de Socioloxía, José Félix Tezanos, e polo autor Antonio Alaminos, o catedrático de Socioloxía e recoñecido experto en técnicas de investigación aplicada, Peter Mohler, o catedrático de Socioloxía e Premio Nacional, Constanza Tobío e o catedrático de Ciencia Política, Pablo Oñate.

Noticia
O 71,6% dos pacientes prefire a sanidade pública para as súas consultas á cabeceira
O 71,6% dos pacientes prefire a sanidade pública para as súas consultas á cabeceira
  • 25 SET. 2023

Segundo a última onda do barómetro sanitario realizada polo CIS este ano, só o 26,1% prefire acudir a centros privados de atención primaria. As urxencias '061' e '112' e o tratamento do persoal de enfermería son os servizos de saúde pública mellor valorados polos pacientes Para o 30% dos cidadáns, as listas de espera empeoraron durante os últimos doce meses, aínda que a cifra mellora en case 10 puntos con respecto ao barómetro sanitario de febreiro. Madrid, 20 de setembro de 2023. O Centro de Investigacións Sociolóxicas realizou durante o mes de xullo a segunda onda do barómetro sanitario. Un estudo no que se preguntaba á poboación polo sistema sanitario público do noso país. O 13,8% dos enquisados considera que o sistema sanitario español funciona "bastante ben", unha cifra que mellora con respecto á primeira onda desta enquisa cando se situaba no 11,8%. Para o 46,3%, o sistema sanitario "funciona ben, aínda que necesita algúns cambios", unha cifra que aumenta con respecto a febreiro, cando era do 40,8%. Só o 11,8% cre que funciona mal e "necesita cambios profundos", unha cifra que diminúe 4,1 puntos con respecto á primeira onda do barómetro sanitario deste ano (15,9%). Servizos de saúde mellor valorados Á hora de preguntarlle aos cidadáns a súa valoración sobre 10 sobre algúns servizos sanitarios, Urxencias '061' e '112' son as que obteñen mellor puntuación cun 7,49, seguidas do ingreso e atención nos hospitais públicos cun 7, 33. Ambos servizos repiten como os mellor valorados con respecto ao anterior barómetro sanitario. As consultas de atención especializada son as que obtiveron unha puntuación máis baixa neste estudo con 6,17. Ademais, os cidadáns prefiren a sanidade pública fronte á privada. O 71,6% opta polas consultas de atención primaria e pediátrica nos seus centros sanitarios públicos, mentres que o 26,1% afirma acudir aos privados. A cifra é igual cando falamos de consultas a especialistas, xa que o 58,2% opta por acudir ao público, fronte ao 39,1% que opta pola privada. Ao preguntar aos enquisados con seguro de saúde privado por que o teñen, o 75,7% afirma que o fixo pola rapidez coa que son tratados. Optimismo coas listas de espera A porcentaxe de persoas que consideran que as listas de espera empeoraron con respecto ao barómetro sanitario de febreiro diminúe en case 10 puntos. Agora hai un 29,7% que cre que este problema está a empeorar, fronte a un 39,2% que dicía que hai medio ano. Mentres o 44,8% considera que a problemática das listas de espera segue sendo o mesmo, o número de quen cre que mellorou (13,8%) aumenta en case 5 puntos con respecto á primeira onda deste estudo cando estaba no 8,6%. Ao falar de melloras na atención primaria, os enquisados coinciden en que o máis importante é aumentar o número de persoal sanitario (9,10), e que as persoas manteñan estable o mesmo médico de familia se están satisfeitas (9,10). ,10) e dedicar máis recursos económicos cun 8,96 sobre 10. Alto notable para o persoal de enfermaría Segundo as persoas ingresadas nun hospital público durante os últimos doce meses, o coidado e atención do persoal de enfermería é o aspecto mellor valorado con 8,52, seguido da atención do persoal sanitario con 8,38. O equipamento e os medios tecnolóxicos existentes nos hospitais é tamén un dos aspectos mellor valorados polos cidadáns cun 8,04 sobre 10. En canto ás citas telefónicas co médico, o 64,7% considera que “algunhas consultas pódense facer por teléfono e outras deben ser presenciais. ”, mentres que o 32,2% asegura que “todas as consultas deben ser presenciais”. Podes consultar estes e outros datos na nosa web (www.cis.es), no 'Barómetro da Saúde 2023 (segunda onda)' que se realizou do 5 ao 7 de xullo, cunha submostra de 2.586 entrevistas dentro dunha mostra total de 7.800 entrevistas distribuídas en tres ondas.

Noticia
O PSOE é a primeira forza nas estimacións de votos cun 33,5%
O PSOE é a primeira forza nas estimacións de votos cun 33,5%
  • 25 SET. 2023

Segundo a enquisa postelectoral do 23J realizada polo CIS, o 26% dos votantes decidiu o seu voto durante a última semana de campaña. O 18,6% dos enquisados ​​afirma que desde o inicio da campaña ata o día das eleccións xerais cambiou de voto polo menos nunha ocasión. A crise do cambio climático é un tema que preocupa ao 80,9% dos cidadáns "moito ou bastante"   Madrid, 21 de setembro de 2023. O Centro de Investigacións Sociolóxicas realizou o estudo postelectoral das eleccións xerais do 23 de xullo xunto co barómetro de setembro no que, ademais das preguntas habituais, tamén se pregunta á poboación polas súas decisións. de voto. No que respecta ao voto estimado no mes de setembro, o PSOE é a primeira forza cun 33,5% dos votos e sitúase 1,8 puntos por diante do PP, que logra o 31,7%. Sumar é a terceira forza política en estimación de votos cun 11,9%, seguida de VOX cun 11,1%. Sobre o momento da toma de decisións sobre a que partido votar, o 26% dos votantes asegurou que decidiron durante a última semana de campaña electoral. O 12,5% decidiuno a primeira semana, o 15,9% durante a última semana de campaña. un 3,3% na xornada de reflexión e un 6,8% na propia xornada electoral. Ademais, o 18,6% afirma que desde o inicio da campaña ata o día das eleccións xerais cambiou de opinión polo menos nunha ocasión. Deles, o 7,2% afirma que o fixo varias veces e o 11,4% unha vez. Tamén se pregunta ao enquisado polo motivo que o levou a elixir un ou outro partido á hora de votar, un 25,1% manifestou que o fixo por afinidade ideolóxica, un 13,3% polo programa electoral, un 11,2%% por votar para castigar ao Goberno e 8% por votar en contra dun partido ou bloque. E de coñecerse o resultado das eleccións, o 91% afirma que votaría igual fronte ao 7,6% que cambiaría de voto. Preferencias para o presidente do Goberno O 37,8% dos enquisados ​​que opinan prefire a Pedro Sánchez como presidente do Goberno, 11,4 puntos por diante de Feijóo, a quen prefire un 26,4%, con Yolanda Díaz na terceira posición cun 17,6%. Preguntas comúns En canto á súa situación económica persoal, o 69% dos enquisados ​​a cualifica de "moi boa ou boa", mentres que o 19,9% di que é "moi mala ou mala". En canto aos problemas que máis afectan aos españois persoalmente, a crise económica continúa en primeira posición cun 39,8%, a sanidade en segundo lugar cun 17,3%, e o cambio climático ascende á terceira posición cun 14,9%. Ademais, a crise do cambio climático é un tema que preocupa ao 80,9% dos cidadáns "moito ou bastante". Podes consultar estes e outros datos na nosa web (www.cis.es), no Barómetro de setembro. Eleccións xerais postelectorais 2023' que se celebrou do 1 ao 12 de setembro, cunha mostra de 10.104 entrevistas. Para calquera dúbida, o teléfono de Comunicación é o 91 580 76 25

Noticia
Entrega do Barómetro 3420 de setembro de 2023. Eleccións xerais postelectorais de xullo de 2023
Entrega do Barómetro 3420 de setembro de 2023. Eleccións xerais postelectorais de xullo de 2023
  • 20 SET. 2023

Madrid, 20 de setembro de 2023. O día 21 de setembro , ás 13.00 horas , a vista previa dos resultados do barómetro do mes de setembro estará a disposición de todos os medios e persoas interesadas na páxina web do Centro de Investigacións Sociolóxicas (www. . cis.es). Para calquera dúbida, o teléfono de Comunicación é o 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance Barómetro
A maioría dos españois van de vacacións unha ou dúas semanas
A maioría dos españois van de vacacións unha ou dúas semanas
  • 18 SET. 2023

Os españois prefiren o turismo de sol e praia, seguido do turismo cultural e de contacto coa natureza. A gastronomía española está considerada unha das mellores do mundo A paella é vista como o prato máis representativo Madrid, 15 de setembro de 2023. O CIS realizou este verán unha ampla enquisa sobre turismo e gastronomía, na que se pregunta aos españois sobre os seus hábitos vacacionais e as súas preferencias á hora de comer e cociñar. A maioría adoita ir de vacacións de verán entre unha e dúas semanas (32,2%), seguida dos que só van unha semana (26,2%). Vacacións de sol e praia Ao ir de vacacións, a maioría utiliza Internet para organizar os seus días libres (61,4%), fronte ao 14,9% que acode ás axencias de viaxes. Máis da metade prefire o turismo de sol e praia (51,5%), seguido do turismo cultural (45,9%) e do turismo en contacto coa natureza (37,7%). En canto ao tipo de aloxamento ao viaxar, a opción preferida para o 45,8% é un hotel ou aparthotel, fronte ao 14,3% que aluga unha vivenda. O 13% vai a unha segunda residencia. Á hora de gozar de servizos turísticos e gastronómicos, o 47,4% afirma que ten en conta as valoracións e opinións doutros usuarios nas redes sociais e plataformas dixitais. A gastronomía española entre as mellores do mundo O 95,8% dos enquisados considera que a gastronomía española está entre as tres ou catro mellores do mundo. E preguntado cal é a mellor gastronomía do mundo: para o 95,6% é española, seguida da italiana (72,5%) e francesa (46,6%). Saídas para xantar ou cear en restaurantes de vacacións O 33,3% dos enquisados adoita xantar ou cear nun restaurante máis de tres veces ao mes, sendo os mozos de entre 25 e 34 anos os que máis o fan (51,4%), seguidos dos que teñen entre 18 e 24 anos. (40,5). Un terzo dos españois (32,9%) vai dúas ou tres veces ao mes. No que respecta ao gasto por persoa cada vez que acode a un restaurante, a maioría (56,3%) gasta entre 15 e 30 euros. E un 26,3% de 31 a 50 euros. Durante as vacacións hai máis xantares ou ceas nos restaurantes. Paella, tortilla de patacas e xamón ibérico A paella está considerada como o prato “máis típico e representativo” da gastronomía española (71,8%), seguida da tortilla de patacas (59,4%), coa terceira posición do xamón ibérico (39,3%). Porén, para a poboación de entre 18 e 34 anos, o prato “máis típico e representativo” é a tortilla de patacas, seguida da paella e do xamón ibérico. Pouco cocido e con cebola Para o 70,4% dos enquisados, a tortilla de patacas debería facerse con cebola, fronte ao 20,9% que pensa que debería facerse sen cebola. No que se refire á discusión de se debe ser "ben cocido ou raro", a opción dunha tortilla rara gaña cun 53,9%, fronte ao 26,9% que a prefire moi ben feita. Os enquisados responden case por unanimidade sobre o uso do aceite de oliva á hora de cociñar (98%), asegurando que é o aceite que se debe empregar preferentemente. O 85,8% dos españois prefire os guisos aos fritos (8,9%). O gusto pola carne ou o peixe é máis uniforme, un 44,2% prefire a carne fronte a un 40,8% o peixe. Estes e outros datos recóllense na enquisa de turismo e gastronomía que se realizou do 31 de xullo ao 11 de agosto cunha mostra de 4.538 entrevistas.

Noticia
Dispoñible o estudo 3419 'Turismo y gastronomía'
Dispoñible o estudo 3419 'Turismo y gastronomía'
  • 15 SET. 2023

Ya está disponible el estudio 3419 'Turismo y gastronomía'. Tienen a su disposición el fichero de microdatos, los informes de marginales y cruces, y la documentación técnica. Pueden acceder a este estudio, desde el buscador del Catálogo de Estudios o directamente a través del enlace indicado abajo.

Estudio
O CCI sitúase en 94,4 puntos en xullo
O CCI sitúase en 94,4 puntos en xullo
  • 05 SET. 2023

O Índice de Confianza do Consumidor aumenta 2 puntos con respecto a xuño e acada o mellor resultado do ano O índice de situación actual alcanza os 87,1 puntos, 4 máis que o mes anterior, cando se situaba en 83,2 puntos. A valoración das expectativas futuras refórzase en 101,7 puntos A confianza dos consumidores sitúase en 94,4 puntos, o que supón 2 puntos máis que a cifra do mes de xuño e o resultado máis alto de 2023. Esta subida do índice débese principalmente ao incremento da valoración da situación actual, que mellora un 3,9 puntos. puntos con respecto ao mes de xuño. Ademais, en comparación con xullo de 2022, o CCI mellorou en 38,9 puntos. En canto ao índice de valoración da situación actual, alcanza este mes os 87,1 puntos, cun incremento de 3,9 puntos en relación ao obtido no mes de xuño. Isto supón unha mellora polos seus tres compoñentes: a valoración da situación económica actual aumenta 5,9 puntos con respecto ao mes de xuño, situándose en 82,5 puntos; a valoración da situación dos fogares que ascende a 83,8; e a valoración do mercado laboral que alcanza os 95,1 puntos e supón un crecemento de 1,6 puntos con respecto a xuño. O Índice de Expectativas alcanza este mes de xullo os 101,7 puntos, un resultado similar ao de xuño (101,6 puntos). A estabilidade deste resultado débese á valoración da evolución da economía no futuro inmediato, con 95,9 puntos, que diminúe 2,7 puntos con respecto a xuño; á valoración da situación futura dos fogares, que sobe 0,5 puntos con respecto ao mes anterior, ata alcanzar os 107,9 puntos; Xa as expectativas sobre o futuro do mercado laboral aumentan en 2,4 puntos, ata alcanzar os 101,3 puntos este mes. Os datos do CIS ICC baséanse nunha mostra representativa da poboación española de 2.961 entrevistas realizadas entre o 24 e o 26 de xullo de 2023.

Notas de Prensa Avance ICC
Entrega do 3417
Entrega do 3417 "Índice de confianza do consumidor (CCI) para xullo de 2023"
  • 04 SET. 2023

Madrid, 4 de setembro de 2023. O día 5 de setembro , ás 13.00 horas, a vista previa dos resultados do CCI (Índice de Confianza do Consumidor) estará a disposición de todos os medios e persoas interesadas na páxina web do Centro de Investigacións Sociolóxicas (www. .cis.es). O ICC recolle mensualmente a valoración da evolución recente e das expectativas dos consumidores españois relacionadas coa súa economía familiar, o emprego e as súas posibilidades de aforro e consumo. Para calquera dúbida, o teléfono de Comunicación é o 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance ICC
Entrega do 3416 Estudo metodolóxico sobre as tendencias de definición/decisión do voto ao longo da campaña electoral de xullo de 2023
Entrega do 3416 Estudo metodolóxico sobre as tendencias de definición/decisión do voto ao longo da campaña electoral de xullo de 2023
  • 02 AGO. 2023

Madrid, 2 de agosto de 2023 . O día 3 de agosto , ás 13.00 horas , estará a disposición de todos os medios e persoas interesadas na páxina web do Centro de Investigacións Sociolóxicas a vista previa dos resultados do estudo metodolóxico sobre as tendencias de definición/decisión do voto ao longo da campaña electoral de xullo de 2023. www.cis.es). Para calquera dúbida, o teléfono de Comunicación é o 91 580 76 25.

Notas de Prensa Avance Estudio