Atrás

A metade da poboación descoñece que a sanidade pública se financia con impostos.

Madrid, 03 outubro 2024

Nota Informativa

  • A asistencia sanitaria deixou de financiarse con cotizacións á Seguridade Social en 1997.
  • O 38 % dos cidadáns perciben que non reciben os mesmos servizos dependendo da comunidade autónoma na que residen.
  • A cualificación global do funcionamento do sistema público de saúde é de 6,35 puntos sobre 10, segundo a última vaga do Barómetro de Saúde.

O Ministerio de Sanidade e o CIS publicaron os resultados da segunda vaga do Barómetro de Saúde 2024, que indican que, aínda que a sanidade pública se financia con impostos xerais desde 1997, o 49% da poboación aínda cre que a sanidade pública se financia total ou parcialmente con achegas da forza laboral, e só o 46,2% é consciente de que se financia con impostos que pagan todos os individuos.

Os resultados tamén abordan o funcionamento do sistema público de saúde, independentemente de se foi utilizado ou non, e indican que o público o cualifica con 6,35 puntos sobre 10.

O Barómetro de Saúde é un estudo realizado anualmente polo Centro de Investigacións Sociolóxicas (CIS) desde 1995.

Esta percepción xeral sitúa os servizos de urxencias 061 ou 112 e a atención a pacientes ingresados en hospitais públicos, con 7,48 e 7,22 puntos, respectivamente, como os servizos mellor valorados.

As consultas de atención primaria puntúan con 6,34 puntos e as de atención especializada con 5,93 puntos. As urxencias de atención primaria puntúan con 6,36 puntos e as urxencias hospitalarias con 6,26 puntos.

Asistencia sanitaria: igualdade de trato

A edición de 2024 inclúe a percepción pública sobre a igualdade de trato na atención sanitaria pública baseada en varios factores.

A maioría dos enquisados non perciben discriminación na atención sanitaria por motivos socioeconómicos, de idade ou de nacionalidade, pero o 38 % cren que existen diferenzas nos servizos recibidos dependendo da comunidade autónoma de residencia.

Por outra banda, o 35 % dos enquisados sinalan a capacidade de empregar as novas tecnoloxías como un factor que inflúe na igualdade de acceso á atención sanitaria. Neste sentido, o Barómetro revela que o 40,1 % da poboación ten acceso á súa historia clínica electrónica, mentres que o 59,8 % aínda non o ten. Deles, o 34,5 % descoñece esta posibilidade e o 20,1 % non sabe usar internet ou non ten acceso a ela.

Avaliación da saúde pública

O 78,9 % das persoas enquisadas visitaron un médico de atención primaria do sistema público de saúde nos 12 meses anteriores. O 20,6 % foron atendidas polo seu médico de atención primaria o mesmo día ou ao día seguinte, e o resto tivo unha espera media de 8,8 días. A atención recibida foi valorada positivamente polo 82,2 % das persoas atendidas.

O 44,1 % consultara cun especialista de saúde pública nos últimos 12 meses, xa sexa por recomendación do seu médico de atención primaria (40,2 %) ou por solicitude dun especialista nunha visita anterior (56,3 %). O 82,1 % dos usuarios valoraron positivamente a atención recibida.

O 9,9 % informou de ter ingresado nun hospital público no último ano: o 40,5 % tiñan programada unha cirurxía ou probas diagnósticas e o 54,2 % por unha enfermidade ou problema de saúde urxente; o 3,8 % ingresaron para dar a luz. O 85,4 % valorou positivamente a atención recibida durante a súa estadía.

O 45,2 % acudira a un servizo de urxencias de saúde pública. Deles, o 39,6 % acudiu a un centro de atención primaria, mentres que o 52,9 % foi a un hospital e o 6,7 % utilizou un servizo de urxencias de tipo 061/112. O setenta e cinco por cento dos que utilizaron os servizos de urxencias do Sistema Nacional de Saúde valoráronos positivamente.

saúde mental

A edición de 2024 do Barómetro de Saúde explora por primeira vez algúns aspectos relacionados coa atención dos problemas de saúde mental. O 19,2 % dos enquisados afirmaron ter necesitado consultar un profesional sanitario nos últimos 12 meses por un problema de saúde mental ou por malestar psicolóxico ou emocional.

O 50 % afirma ter recibido atención principalmente a través da sanidade pública, o 43,4 % a través da sanidade privada e o 2,4 % a través de ambas.

Entre os primeiros, o 22,7 % informou de que conseguiu a súa cita en menos de 30 días, o 44,4 % nun prazo de 1 a 3 meses e outro 23,8 % tardou máis de 3 meses en ser atendido.

O 79,8 % das persoas atendidas na sanidade pública declararon estar satisfeitas coa atención recibida durante a súa visita e o 46,3 % afirmaron recibir unha mellor atención da que esperaban.

icono Compartir ligazónCompartir ligazón

icono x (twitter)X (Twitter)