O 68,5 % dos españois afirma estar informado sobre a actualidade
Madrid, 19 xuño 2025
- A televisión é o medio máis empregado pola cidadanía para obter información (70,4%), segundo o estudo realizado polo CIS sobre as audiencias dos medios de comunicación.
- A radio é o medio que inspira máis confianza entre a cidadanía, xa que o 57,2% afirma confiar nel "moito ou bastante" para obter información.
- As redes sociais superan á radio como medio para obter noticias de España (51,3 %) Madrid, 19 de xuño de 2025
O CIS (Instituto Nacional de Estatística) realizou un estudo sobre as audiencias das redes sociais e sobre o comportamento e o uso dos medios por parte dos cidadáns. Segundo este estudo, o 68,5 % dos españois están "moi ou bastante" informados, 3,6 puntos menos que no primeiro estudo sobre audiencias e medios realizado en 2023. Pola contra, o 25,7 % afirmou estar "pouco ou nada" informado e o 4,6 % dixo estar no grao medio.
Os medios de comunicación máis seguidos para as noticias españolas son a televisión, en primeiro lugar cun 70,4 % dos enquisados, a prensa —xa sexa en formato impreso ou dixital— cun 54,9 % e, en terceiro lugar, por diante da radio, as redes sociais cun 51,3 %. A radio é o medio de información preferido polo 49,6 % dos españois.
A radio é o medio no que a cidadanía confía máis en canto ás noticias que informa regularmente, cun 57,2 % que afirma ter "moita ou bastante" confianza neste medio; o 51,7 % confía na prensa; a televisión cae ao terceiro posto cun 42,3 %; e o 17,1 % cre que confía "moito ou bastante" nas redes sociais.
Prensa
O 56,6 % dos enquisados afirman ler «algún xornal con regularidade», mentres que o 43,4 % non o fan. O xornal máis citado polos enquisados que len un xornal para obter información é El País (35,6 %), seguido de El Mundo (24,3 %) e La Vanguardia en terceiro lugar cun 10,6 %. ElDiario.es é o xornal en liña máis citado cun 8,8 %.
O 48 % dos enquisados afirmaron ler o xornal mencionado «todos os días ou case todos os días», o 20,8 % «ocasionalmente», o 19,4 % «dúas ou tres veces por semana» e o 11,4 % «catro ou cinco días por semana».
En canto a como o obteñen os que din ler un xornal, o 50,9 % le as edicións dixitais gratuítas, o 15,8 % paga unha subscrición e o 12,5 % compra unha. O estudo tamén mostra que o 71 % dos mozos de entre 18 e 24 anos e o 74 % dos mozos de entre 25 e 34 anos consomen estas edicións dixitais gratuítas.
En canto ao grao de confianza que teñen no xornal que len habitualmente, o 77,8 % dos españois confían «moita ou bastante» nesa publicación, mentres que o 16,2 % teñen pouca ou ningunha confianza.
Televisión
O 66,9 % dos españois ven habitualmente programas de noticias nas canles de televisión. Entre os que ven a televisión para ver as noticias, o 48,2 % ve a Canle 1 (TVE), seguida de Antena 3 (43,7 %) e o 28,6 % ve La Sexta.
En canto á frecuencia coa que ven programas de noticias, o 65,5 % afirmou que era «todos os días ou case todos os días», o 14,4 % «catro ou cinco días á semana», o 11,8 % «dúas ou tres veces á semana» e o 7,7 % «ocasionalmente».
O 79,8 % ten «moita ou bastante» confianza na cadea de televisión que mencionaches.
Radio
O 63,3 % dos cidadáns indicaron que escoitan regularmente unha emisora de radio, mentres que o 36,7 % afirmou que non.
A Cadena SER é a emisora de radio máis escoitada, cun 36,8 % dos que escoitan algunha emisora de radio habitualmente, seguida da COPE (27 %) e Onda Cero (20,8 %). Radio Nacional é a emisora de radio máis popular para o 13 %.
O 54,1 % afirmou escoitar a emisora de radio mencionada «todos os días ou case todos os días», o 17,8 % «catro ou cinco días á semana», o 13,8 % «ocasionalmente» e o 13,7 % «dúas ou tres veces á semana». En canto ao nivel de confianza que os españois teñen nas noticias da radio que escoitan, o 87,8 % afirmou confiar nela «moito ou bastante», mentres que só o 9,5 % respondeu «pouco ou nada».
En canto aos programas de radio que falan de actualidade, especialmente de noticias políticas, o 37,4 % non os segue nunca, o 34,4 % «sempre que pode», o 21,5 % sígueos regularmente e o 6,1 % «raramente».
redes sociais
O 54,5 % dos españois usan as redes sociais para informarse. Mentres que o 45,5 % non o fan. O dispositivo que usan principalmente é o teléfono móbil (97 %), seguido do portátil cun 27,8 % e a tableta cun 18,4 %. Os mozos de entre 18 e 24 anos son os que máis propensos a usar as redes sociais para informarse (87,7 %), seguidos dos de entre 25 e 34 anos (83 %).
En canto á frecuencia coa que empregan as redes sociais, o 86,2 % dos enquisados que as empregan faino «todos os días ou case todos os días», o 5,3 % «catro ou cinco días á semana», o 4,4 % «ocasionalmente» e o 3,4 % «dúas ou tres veces á semana».
Instagram é a rede social máis usada (62,6%), en segundo lugar, Facebook cun 47,1% e X en terceira posición cun 31,3%.