Atzealdea

Espainiar gehienak astebetez edo bizpahiru asteko oporretara joaten dira.

Madrid, 01 iraila 2025

Nota Informativa

  • Inkestatutakoek eguzki eta hondartzako turismoa nahiago dute, eta ondoren turismo kulturala eta natura-turismoa, CISek egindako azken 'Turismoa eta Gastronomia' ikerketaren arabera.
  • Espainiarrek gastronomiari buruz gehien baloratzen dutenari dagokionez, % 86,9k "ematen duen osasuna" nabarmentzen dute.
  • Espainiarren % 30,5ek diote normalean "hilean bi edo hiru aldiz" jatetxeetara joaten direla.
  • % 79,9k uste dute identifikatzen diren kultura gastronomikoa “oso edo nahiko garrantzitsua” dela.

Uda honetan, CISek turismoari eta gastronomiari buruzko inkesta bat egin zuen, espainiarrei oporretarako ohiturei eta Espainiako sukaldaritzaren aniztasun eta aberastasun zabalari buruzko lehentasunei buruz galdetuz.
Gehiengoak normalean astebete eta bi aste arteko oporrak hartzen ditu udan (% 32,2), ondoren astebete bakarrik joaten direnak (% 28,1) eta bi aste baino gehiago joaten direnak % 19,3. Beste % 17,6k astebete baino gutxiagorako joaten direla diote.

Ostatu motari dagokionez, % 43,8k hotelak edo aparthotelak aukeratzen dituzte oporretan, % 14,4k senideen eta lagunen etxebizitzak aukeratzen dituztela dio, eta hirugarren postuan alokairuko etxebizitzak edo apartamentu turistikoak daude (% 13,1).
Helmugari dagokionez, oporretan doazenen % 37,5ek kostaldeko herri bat edo kostaldetik gertu dagoen bat nahiago dute, % 24,8k kostaldeko hiri bat edo kostaldetik gertu dagoen bat, eta % 22,5ek landa- edo mendi-herri bat.

Eguzki eta hondartzako oporrak

Erdiak baino gehiagok eguzki eta hondartzako turismoa nahiago dute (% 51,3), ondoren turismo kulturala (% 39,2) eta natura-turismoa (% 34,9). Eta % 30ek landa-turismoa nahiago dute.
% 30,5ek diote normalean jatetxeetara joaten direla "hilabetean bi edo hiru aldiz", ondoren % 29,1ek diote "hilabetean hiru aldiz baino gehiagotan" joaten direla, eta % 20,5ek gutxienez "hilabetean behin" joaten direla.
Espainiarrek jatetxeetara joatean gastatzen duten diru kopuruari dagokionez, % 55,7k 15 eta 30 euro artean dela diote, eta % 28,6k 31 eta 50 euro artean.

Gastronomiari buruzko gogoetak

% 86,9k oso edo nahiko garrantzitsutzat jotzen dute ematen duen osasuna. % 85,6k garrantzitsutzat jotzen dituzte harekin batera datozen harreman sozialak, eta % 85,8k jatearen plazerra. % 79,9k garrantzitsutzat jotzen dute identifikatzen diren elikagaien kultura.

Aniztasuna eta aberastasun gastronomikoa

Inkestatutakoentzat, Espainiako sukaldaritza ondare bizia da, autonomia erkidego bakoitzak bere nortasuna emanez nahasketa oso anitzari. Paella Espainiako sukaldaritzako plater "tipikoena eta adierazgarriena" dela uste da (% 63,4), ondoren patata tortilla dator (% 58,3), eta hirugarren postuan urdaiazpiko iberikoa dago (% 43,8).

Inkestatuen % 74,9rentzat, patata-tortilla tipularekin egin beharko litzateke, tipularik gabe egin beharko litzatekeela uste duten % 18,9rekin alderatuta. "Ondo eginda edo gutxi eginda" egon behar den eztabaidari dagokionez, tortilla gutxi eginda aukera da irabazten duena % 53,3rekin, ondo eginda nahiago duten % 28,9rekin alderatuta.
Gainera, Espainiako gastronomia aniztasun zabalaren barruan, autonomia erkidego bakoitzean, inkestatuek beren tradizioak islatzen dituzten plater desberdinak nabarmentzen dituzte. Horrela, fabada da platerrik adierazgarriena Asturiaskoa (% 88), Kantabriako mendiko eltzekaria (% 85) eta Madrilgo Erkidegoko eltzekari madrildarra (% 71,9), besteak beste.

Oporretan jatetxeetara bazkaltzera edo afaltzera joatea

Inkestatuen % 27k astean bi edo hiru aldiz bazkaltzen edo afaltzen dute jatetxe batean oporretan daudenean, % 25,3k astean hiru aldiz baino gehiagotan. Eta % 22k egunero egiten dutela diote oporretan daudenean.

Espainiarrek gastronomiari buruz gehien baloratzen dutenari dagokionez, % 86,9k "ematen duen osasuna" nabarmentzen dute, % 85,8k dastatzearen plazerra baloratzen dutela diote, eta % 85,6k "harekin batera datozen gizarte-harremanak".
Datu hauek eta beste batzuk uztailaren 28tik 31ra bitartean 2.896 elkarrizketako lagin batekin egindako turismo eta gastronomia inkestan bildu dira.

 

icono Esteka partekatuEsteka partekatu

icono x (twitter)X (Twitter)