O 13,8% dos galeguistas decidiron o seu voto durante a última semana antes das eleccións.
Madrid, 20 marzo 2024
Nota Informativa
- Segundo a enquisa poselectoral de Galicia realizada polo CIS, o 62,7% dos galeguistas seguiron a campaña electoral con "moito ou bastante interese".
- O 64 % foi informado sobre a campaña a través da televisión
- O 9 % cambiou a súa decisión de votar por un partido ou outro durante a campaña.
O CIS (Central de Estatística e Censo) realizou unha enquisa postelectoral sobre as eleccións celebradas o 18 de febreiro en Galicia. O estudo aborda o interese dos galeguistas polas eleccións, cando decidiron votar e como foron informados durante a campaña, entre outras cuestións.
O 62,7% dos galeguistas seguiron a campaña electoral con "moito ou bastante interese", mentres que o 33,3% non mostraron ningún interese. En canto ao que viron e escoitaron durante a campaña, o 47,7% indicou que lles axudou a "ver as diferenzas entre os partidos", o 40% a "entender mellor os candidatos", o 34,5% a "coñecer os programas e propostas de cada partido ou coalición" e o 30,8% "lles axudou a decidir o seu voto".
Fidelidade ao voto
O nove por cento dos enquisados cambiou o seu voto por un partido ou outro durante a campaña electoral. Desa porcentaxe, o 88 % cambiou de voto unha vez, o 5,9 % fíxoo ata dúas veces, o 2,3 % tres veces e o 3,6 % catro ou máis veces.
Para o 11% dos galeguistas, a Lei de Amnistía foi o tema máis debatido polos partidos e candidatos ao longo da campaña electoral; para o 8,4%, foi a sanidade; e o 6,8% dixo que foi o medio ambiente, tras os perdigóns na costa gallega.
Ademais, o 23,4 % afirmou que sempre vota polo mesmo partido, o 20,4 % dixo que «xeralmente» sempre vota polo mesmo partido e o 33,2 % fai «o que lle pareza máis cómodo nese momento, un partido ou outro, ou non vota en absoluto».
Decisión de votación
O 54,2% dos galeguistas decidira o seu voto antes da campaña electoral, o 9,4% decidiuno ao comezo da campaña electoral, o 8,9% durante a última semana de campaña, o 2,1% decidiuno durante a xornada de reflexión e o 2,8% afirmou que tomou a súa decisión o día da votación.
Tras os resultados das eleccións, o 97 % indicou que volvería votar polo mesmo partido; só o 2 % votaría por outro.
Información electoral
O 64 % dos enquisados souberon destas eleccións pola televisión, o 34,5 % polos medios en liña e o 27,9 % polas redes sociais. Máis que pola radio (21,3 %) ou polos medios impresos (19 %).
En canto aos sitios web que utilizaron para obter información, o 45,4 % utilizou medios de comunicación, mentres que o 41,8 % utilizou redes sociais como Twitter ou Facebook. Outro 10,7 % utilizou sitios web de partidos políticos ou candidatos.
Ademais, o 61,3 % viu «un debate ou unha entrevista con candidatos» na televisión ou escoitou a radio; o 56,4 % viu ou escoitou «un programa de propaganda de campaña dun partido político» e o 48 % dixo que «leu as cartas ou os folletos de campaña dun partido político». Pola contra, só o 2,2 % dos enquisados dixo que asistiu a «un almorzo, xantar ou cea organizado por un partido político».
O trinta e dous por cento afirmou que, durante a campaña, algún representante ou colaborador dun partido político se puxo en contacto directamente con eles para pedirlles o voto. Desa porcentaxe, o 78 % tivo contacto co Partido Popular, o 66,7 % co PSOE e o 61,8 % co BNG.
Sondaxes electorais
O 71,8 % dos galeguistas ouviron falar dalgún tipo de enquisa ou sondaxe electoral realizada durante as últimas eleccións; deles, o 85,9 % indicou que non se viu influenciado por estas enquisas.
Estes e outros datos recóllense no barómetro mensual realizado do 6 ao 9 de marzo con 4.077 entrevistas.
Esta información puede ser usada en parte o en su integridad sin necesidad de citar fuentes.
C/ Montalbán, 8
28014 Madrid
Email: comunicacion@cis.es
Tlf.: 91.580.76.25
Fax: 91.531.81.31