Nota informativa sobre o "Barómetro da Saúde 2023 (primeira onda)"
Madrid, 31 marzo 2023
Nota informativa
Barómetro da Saúde 2023
O 83,5% dos españois considera que a sanidade pública funciona ben, aínda que precisa cambios
- Segundo a primeira vaga do Barómetro da Saúde deste ano, o 70% dos cidadáns agardaron máis dun día desde a cita previa ata que os viu o seu médico de familia porque antes non había espazo.
- As urxencias '061' e '112' e o tratamento do persoal de enfermería son os servizos públicos de saúde mellor valorados polos españois
- Para o 39,3%, o problema das listas de espera en hospitais e centros de saúde agravouse
Madrid, 31 de marzo de 2023 . Nesta primeira vaga do Barómetro da Saúde realizada polo CIS, queda claro que os españois valoran positivamente o sistema sanitario público e segue a ser a primeira opción fronte ao privado. O 83,5% dos españois asegura que o sistema sanitario funciona bastante ben aínda que son necesarios cambios, mentres que o 15,9% afirma que "funciona mal e necesita cambios profundos".
Citas médicas
En canto ás citas co médico de familia, o 70% dos españois que este último ano necesitaron unha consulta co seu médico de familia agardaron máis dun día desde que fixera a cita ata que foron atendidos. O 57% das persoas que precisaron cita afirman que pasou máis dunha semana ata que foron atendidas.
Tamén hai que destacar que o 80,4% que se someteu a consulta de atención primaria no último ano afirma que a atención recibida foi "moi boa ou boa".
Cando se lles pregunta ás persoas que teñen seguro privado (23,3%) cal é o principal motivo polo que o contratan, o 74,4% indica que "pola rapidez coa que prestan a atención".
Servizos públicos de saúde puntuados de 1 a 10
Todos os servizos sanitarios do sistema público están homologados polos españois, pero o mellor valorado segue sendo o servizo de urxencias, tanto o '112' como o '061' cun 7,33, seguido dos ingresos e atención nos hospitais públicos cun 7,08 e as consultas de atención primaria. nos centros de saúde acadar 6,19.
En canto ás consultas de atención primaria , "a confianza e seguridade que transmite o profesional de enfermaría" segue a ser o aspecto mellor valorado da atención primaria cun 8,02, despois o persoal médico cun 7,77 e "a información recibida sobre o seu problema de saúde" os españois valoran co un 7,46. O aspecto peor valorado é "o tempo que lle dedica o persoal sanitario a cada paciente" (6,65).
Ao ser preguntado pola atención de emerxencia durante o último ano, o 74,3% dos cidadáns que precisaron utilizar este servizo afirman que a atención recibida foi "moi boa ou boa". Só o 7,7% indica que foi "moi malo ou malo". Iso si, respecto ao tempo que pasou esperando ata ser atendido, o 46,2% manifestou que agardaba "de 1 a 4 horas" e o 21,1% "máis de 4 horas e menos de 12 horas".
Listas de espera
En canto ao problema das listas de espera nos últimos doce meses, o 39,3% dos españois cre que empeorou e o 41,2% cre que se mantivo. En canto á situación de colapso nos centros de atención primaria, o 23,7% afirma que se ven afectados "moito ou bastante" e o 22,2% di "algo".
Ao ser preguntados sobre as posibles medidas que se deben adoptar na atención primaria para mellorar o sistema sanitario, os cidadáns afirman que é moi importante "manter un mesmo médico de familia de forma estable" (puntouno cun 9,20), a necesidade de "incrementar a plantilla de persoal sanitario" o valoran cun 9,16 e en terceira posición indican que hai que "adicar máis recursos económicos" cun 9,05.
Os datos desta enquisa realizada entre o 10 e o 28 de febreiro, cunha mostra de 2.557 entrevistas, están a disposición de todos os medios e persoas interesadas na páxina web do Centro de Investigacións Sociolóxicas (www.cis.es).
Para calquera dúbida, o teléfono de Comunicación é o 91 580 76 25/664 470 083.
- Segundo a primeira vaga do Barómetro da Saúde deste ano, o 70% dos cidadáns agardaron máis dun día desde a cita previa ata que os viu o seu médico de familia porque antes non había espazo.
- As urxencias '061' e '112' e o tratamento do persoal de enfermería son os servizos públicos de saúde mellor valorados polos españois
- Para o 39,3%, o problema das listas de espera en hospitais e centros de saúde agravouse
Esta información puede ser usada en parte o en su integridad sin necesidad de citar fuentes.
C/ Montalbán, 8
28014 Madrid
Email: comunicacion@cis.es
Tlf.: 91.580.76.25
Fax: 91.531.81.31