Atrás

Case o 80 % da poboación utilizou os servizos de atención primaria en 2024

Madrid, 27 febreiro 2025

Nota Informativa

  • O 83 % valora positivamente a atención recibida no nivel de atención primaria
  • O 43 % consultou a un especialista no último ano e o 10 % tivo que ser ingresado nun hospital público.
  • O 40 % ten acceso á súa historia clínica dixital e o 60 % sabe que pode recoller medicamentos en calquera farmacia do país cunha receita electrónica do Sistema Nacional de Saúde.
  • O 18,2 % das persoas entrevistadas necesitaban atención por un problema de saúde mental.
  • O grao de acordo cos aspectos protectores das vacinas alcanza o 90 %.

Case o 80 % da poboación de 18 anos ou máis utiliza os servizos de atención primaria e o 83,1 % destas persoas valoran positivamente a atención recibida, segundo o Barómetro de Saúde Global realizado polo CIS en colaboración co Ministerio de Sanidade. Pola súa banda, o 43,4 % acudiu a un especialista no último ano e o 81,8 % valora positivamente a atención recibida. O dez por cento informou de polo menos un ingreso nun hospital público no último ano e o 87,9 % dos pacientes valoran positivamente a forma en que foron tratados.

Observáronse melloras na saúde dixital e no uso de diversos servizos en liña, xa que o 40,1 % dos enquisados afirmaron ter accedido á súa historia clínica electrónica en liña nalgún momento; o 44,4 % sabe que os médicos poden consultar a súa información médica nunha comunidade autónoma diferente; e o 60 % sabe que pode recoller medicamentos en calquera farmacia do país cunha receita electrónica.

O nivel de satisfacción co sistema sanitario público español (tanto se se utilizou como se non) mantívose estable en 2024, cunha puntuación de 6,28 sobre 10, e a cidadanía continuou a mostrar unha clara preferencia polos centros públicos nas catro áreas sanitarias analizadas. Esta avaliación consolida a tendencia observada en 2023 e confirma a estabilización da opinión pública sobre o Sistema Nacional de Saúde tras o descenso rexistrado en 2022 en comparación cos niveis prepandémicos en 2019 (6,74).

O Barómetro de Saúde de 2024 revela que os servizos de urxencias, tanto o 061 como o 112, xunto cos ingresos e a atención nos hospitais públicos, son os mellor valorados pola poboación, con puntuacións de 7,43 e 7,16 sobre 10, respectivamente.

En canto á atención primaria, a valoración das consultas cos médicos de familia nos centros de saúde alcanza os 6,29 puntos, mentres que os servizos de urxencias de atención primaria obteñen 6,34 puntos.

En xeral, o 55 % da poboación ten unha opinión positiva sobre o funcionamento do sistema sanitario español, fronte ao 15,6 % que cre que necesita cambios profundos. En canto á situación das listas de espera, o 47,4 % cre que se mantivo igual, o 35,6 % cre que empeorou e o 8,3 % cre que mellorou.

Avaliación do usuario

O oitenta por cento dos adultos españois utilizaron os servizos de atención primaria o ano pasado, e a gran maioría (o 83,1 %) valorou positivamente a atención recibida, destacando a confianza e a seguridade que inculcaron os profesionais. En canto aos tempos de espera, o 22,3 % dos pacientes foron atendidos o mesmo día ou o día seguinte á súa cita; para o resto, a espera media foi de 8,7 días.

No último ano, o 43,4 % das persoas enquisadas visitaron un especialista e o 81,8 % valorou positivamente a atención recibida, o que reflicte a confianza e a seguridade que lles inculcaron os médicos e a información que recibiron sobre o seu problema de saúde. Delas, o 38,3 % foran derivadas polo seu médico de atención primaria e o 38 % tiveron que esperar tres meses ou máis para ver un especialista.

O dez por cento informou de polo menos un ingreso nun hospital público no último ano. O 87,9 % dos pacientes cualificaron positivamente a atención recibida. Os aspectos mellor valorados foron a atención prestada polos profesionais médicos e de enfermaría.

Os servizos de urxencias do Sistema Nacional de Saúde son valorados positivamente polo 75,2 % das persoas que os utilizaron no último ano. Os servizos de urxencias de atención primaria atenderon o 39,2 % da demanda durante este período e os servizos de urxencias hospitalarias o 54 %.

Segundo os datos do Barómetro de Saúde de 2024, o 18,2 % das persoas necesitaron unha consulta por un problema de saúde mental; a metade foron atendidas na sanidade pública, cunha valoración positiva do 80,4 %, e a outra metade na sanidade privada.

Centros públicos

O Barómetro de Saúde revela unha clara preferencia entre os españois pola sanidade pública. De poder elixir, a maioría optaría por centros públicos en todos os niveis de atención: atención primaria, atención especializada, hospitalización e servizos de urxencias.

Esta preferencia mantense en niveis similares aos de anos anteriores, cun 69,9 % da poboación que escolle un centro público para a atención primaria e un 56,9 % para as consultas especializadas. Non obstante, é notable o aumento da preferencia pola sanidade pública para ingresos hospitalarios e urxencias desde a pandemia: a preferencia pola sanidade pública para ingresos hospitalarios aumentou do 69,8 % en 2019 ao 76,1 % en 2024, mentres que para urxencias subiu do 66,9 % en 2019 ao 72,5 % en 2024.

Malia esta clara preferencia xeral pola sanidade pública, as consultas especializadas son o ámbito onde a sanidade privada ten unha maior aceptación, cun 40,1 % da poboación que escolle esta opción.

Coordinación e accesibilidade

O 45,1 % da poboación ten unha valoración positiva da coordinación entre a atención primaria e os servizos hospitalarios implicados na súa atención.

O grao de acordo cos aspectos protectores das vacinas é moi alto, tanto para a persoa que se vacina (90,2 %) como para as persoas coas que convive (90,4 %). Non obstante, o 37 % cre que poden causar efectos adversos para a saúde.

O 40,1 % dos entrevistados afirmaron ter accedido á súa historia clínica electrónica en liña nalgún momento; o 44,4 % sabía que os médicos doutra comunidade autónoma podían acceder á súa información médica; e o 60 % sabía que podía recoller medicamentos en calquera farmacia do país cunha receita electrónica.

Equidade na saúde pública

Esta edición do barómetro explora a percepción pública da igualdade de trato no sistema sanitario, revisando unha pregunta formulada anteriormente en 2016 e 2019.

A situación socioeconómica, o país de orixe, a idade e a situación legal en España son os aspectos onde se percibe unha maior igualdade na prestación de servizos, e non se identifican como razóns de desigualdade.

Doutra banda, o 38,7 % da poboación percibe que os pacientes reciben un trato desigual dependendo da súa comunidade autónoma de residencia e o 35,5 % tamén cre que o manexo das novas tecnoloxías por parte de cada persoa pode influír nas desigualdades no trato recibido polo sistema sanitario.

Cobertura

O noventa e nove por cento dos entrevistados afirmaron ter a súa atención sanitaria cuberta con fondos públicos. Esta porcentaxe inclúe tanto os afiliados ao NHS como os que afirman pertencer a fondos mutuos de funcionarios, tanto os que teñen o NHS como os que afirman ter un provedor privado, dado que, en todos os casos, o seu financiamento está apoiado por fondos públicos.

O 23,2 % afirma ter un seguro médico privado contratado individualmente (por si mesmo ou por un membro da familia) e o 9,4 % a través do seu empresario. Nos últimos anos, produciuse un aumento no número de persoas que afirman ter un seguro privado.

Estes e outros datos pódense atopar na páxina web do CIS (www.cis.es).

 

icono Compartir ligazónCompartir ligazón

icono x (twitter)X (Twitter)