Espainiarren % 68,5ek diote egungo gertaeren berri dutela
Madrid, 19 ekaina 2025

CISek (Estatistika Institutu Nazionala) sare sozialetako audientzien eta herritarren portaera eta komunikabideen erabileraren inguruko ikerketa bat egin du. Ikerketa honen arabera, espainiarren % 68,5 "oso edo nahiko" informatuta daude, 2023an egindako audientzien eta komunikabideen lehen ikerketan baino 3,6 puntu gutxiago. Aldiz, % 25,7k adierazi zuten "gutxi edo batere ez" informatuta zeudela, eta % 4,6k batez bestekoa zela.

Espainiako albisteen jarraipen handiena duten hedabideak telebista dira, erantzuleen % 70,4rekin; prentsa —inprimatutakoa edo formatu digitalekoa izan—, % 54,9rekin; eta, hirugarren postuan, irratiaren aurretik, sare sozialak, % 51,3rekin. Irratia da espainiarren % 49,6k informaziorako aukeratzen duten hedabidea.

Irratia da herritarrek gehien fidatzen duten hedabidea aldizka ematen dituzten albisteei dagokienez, % 57,2k adierazi baitute "asko edo nahiko konfiantza" dutela hedabide honetan; % 51,7k prentsan konfiantza dute; telebista hirugarren postura doa % 42,3rekin; eta % 17,1ek uste dute "asko edo nahiko konfiantza" dutela sare sozialetan.

Prentsa

Erantzuleen % 56,6k diote "egunkariren bat aldizka" irakurtzen dutela, eta % 43,4k ez. Informazioa lortzeko egunkari bat irakurtzen duten inkestatutakoek gehien aipatzen duten egunkaria El País da (% 35,6), ondoren El Mundo (% 24,3) eta hirugarren postuan La Vanguardia (% 10,6rekin). ElDiario.es da gehien aipatzen den egunkari digitala, % 8,8rekin.
Erantzuleen % 48k esan zuten aipatutako egunkaria "egunero edo ia egunero" irakurtzen dutela, % 20,8k "noizean behin", % 19,4k "astean bi edo hiru aldiz" eta % 11,4k "astean lau edo bost egunetan".

Egunkaria irakurtzen dutela diotenek nola lortzen dutenari dagokionez, % 50,9k doako edizio digitalak irakurtzen dituzte, % 15,8k harpidetza ordaintzen dute eta % 12,5ek bat erosten dute. Ikerketak erakusten du, halaber, 18 eta 24 urte bitarteko gazteen % 71k eta 25 eta 34 urte bitarteko gazteen % 74k doako edizio digital horiek kontsumitzen dituztela.

Ohiko irakurtzen duten egunkariarekiko duten konfiantza kopuruari dagokionez, espainiarren % 77,8k "asko edo nahiko asko" konfiantza dute argitalpen horretan, eta % 16,2k, berriz, gutxi edo batere ez.

Telebista

Espainiarren % 66,9k telebista kateetan albistegiak ikusten dituzte aldizka. Telebista albisteak ikusteko telebista ikusten dutenen artean, % 48,2k 1. kanala (TVE) ikusten dute, ondoren Antena 3 (% 43,7), eta % 28,6k La Sexta.

Albistegiak ikusteko maiztasunari dagokionez, % 65,5ek “egunero edo ia egunero” dela esan dute, % 14,4k “astean lau edo bost egunetan”, % 11,8k “astean bi edo hiru aldiz” eta % 7,7k “noizean behin”.
% 79,8k aipatu duzun telebista katean “konfiantza handia edo nahiko handia” dute.

Irratia

Herritarren % 63,3k adierazi zuten irrati-kate bat aldizka entzuten dutela, eta % 36,7k, berriz, ez dutela egiten.

Cadena SER da irrati-kate entzunena, irrati-kate bat aldizka entzuten dutenen % 36,8rekin, ondoren COPE (% 27) eta Onda Cero (% 20,8) datoz. Radio Nacional da irrati-kate ezagunena % 13rentzat.

% 54,1ek adierazi zuten aipatutako irrati-katea "egunero edo ia egunero" entzuten dutela, % 17,8k "astean lau edo bost egunetan", % 13,8k "noizean behin" eta % 13,7k "astean bi edo hiru aldiz". Espainiarrek entzuten dituzten irratiko albistegietan duten konfiantza mailari dagokionez, % 87,8k adierazi zuten "asko edo nahiko" konfiantza dutela, eta % 9,5ek bakarrik erantzun zuten "gutxi edo batere ez".

Gaurkotasuneko gertakariak, batez ere albiste politikoak, jorratzen dituzten irrati-solasaldiei dagokienez, % 37,4k ez dituzte inoiz jarraitzen, % 34,4k "ahal duten guztietan", % 21,5ek aldizka jarraitzen dituzte eta % 6,1ek "gutxitan".

Sare sozialak

Espainiarren % 54,5ek sare sozialak erabiltzen dituzte informazioa lortzeko. % 45,5ek, berriz, ez. Batez ere erabiltzen duten gailua mugikorra da (% 97), ondoren ordenagailu eramangarria (% 27,8) eta tableta (% 18,4). 18 eta 24 urte bitarteko gazteak dira sare sozialak informaziorako gehien erabiltzen dituztenak (% 87,7), eta ondoren 25 eta 34 urte bitartekoak (% 83).

Sare sozialak erabiltzeko maiztasunari dagokionez, erantzuleen % 86,2k "egunero edo ia egunero" erabiltzen dute, % 5,3k "astean lau edo bost egunetan", % 4,4k "noizean behin" eta % 3,4k "astean bi edo hiru aldiz".
Instagram da sare sozial erabiliena (% 62,6), bigarren postuan Facebook % 47,1arekin eta X hirugarren postuan % 31,3arekin.