Atzealdea

Espainiarren % 68,5ek diote egungo gertaeren berri dutela

Madrid, 19 ekaina 2025

  • Telebista da herritarrek informazioa lortzeko gehien erabiltzen duten hedabidea (% 70,4), CISek komunikabideen audientzien inguruan egindako ikerketaren arabera.
  • Irratia da herritarren artean konfiantza gehien sortzen duen hedabidea, % 57,2k informazioa lortzeko "asko edo nahiko" konfiantza dutela diotelako.
  • Sare sozialek irratia gainditu dute Espainiako berriak jasotzeko bide gisa (% 51,3) Madril, 2025eko ekainaren 19a

CISek (Estatistika Institutu Nazionala) sare sozialetako audientzien eta herritarren portaeraren eta komunikabideen erabileraren inguruko ikerketa bat egin du. Ikerketa honen arabera, espainiarren % 68,5 "oso edo nahiko" informatuta daude, 2023an egindako audientzien eta komunikabideen lehen ikerketan baino 3,6 puntu gutxiago. Aldiz, % 25,7k adierazi dute "gutxi edo batere ez" informatuta daudela, eta % 4,6k batez bestekoak direla.

Espainiako albisteen jarraipen handiena duten hedabideak telebista dira, lehen postuan erantzuleen % 70,4rekin; prentsa —inprimatua edo digitala izan— % 54,9rekin; eta, hirugarren postuan, irratiaren aurretik, sare sozialak. % 51,3rekin. Irratia da espainiarren % 49,6k informaziorako aukeratzen duten hedabidea.

Irratia da herritarrek gehien fidatzen duten hedabidea aldizka ematen dituzten albisteei dagokienez, % 57,2k adierazi baitute "asko edo nahiko konfiantza" dutela hedabide honetan; % 51,7k prentsan konfiantza dute; telebista hirugarren postura doa % 42,3rekin; eta % 17,1ek uste dute "asko edo nahiko konfiantza" dutela sare sozialetan.

Prentsa

Erantzuleen % 56,6k diote "egunkariren bat aldizka" irakurtzen dutela, eta % 43,4k ez. Informazioa lortzeko egunkari bat irakurtzen duten inkestatutakoek gehien aipatzen duten egunkaria El País da (% 35,6), ondoren El Mundo (% 24,3) eta hirugarren postuan La Vanguardia (% 10,6rekin). ElDiario.es da gehien aipatzen den online egunkaria, % 8,8rekin.
Erantzuleen % 48k esan zuten aipatutako egunkaria "egunero edo ia egunero" irakurtzen dutela, % 20,8k "noizean behin", % 19,4k "astean bi edo hiru aldiz" eta % 11,4k "astean lau edo bost egunetan".

Egunkaria irakurtzen dutela diotenek nola lortzen dutenari dagokionez, % 50,9k doako edizio digitalak irakurtzen dituzte, % 15,8k harpidetza ordaintzen dute eta % 12,5ek bat erosten dute. Ikerketak erakusten du, halaber, 18 eta 24 urte bitarteko gazteen % 71k eta 25 eta 34 urte bitarteko gazteen % 74k doako edizio digital horiek kontsumitzen dituztela.

Ohiko irakurtzen duten egunkariarekiko duten konfiantza kopuruari dagokionez, espainiarren % 77,8k "asko edo nahiko asko" konfiantza dute argitalpen horretan, eta % 16,2k, berriz, gutxi edo batere ez.

Telebista

Espainiarren % 66,9k telebista kateetan albistegiak ikusten dituzte aldizka. Telebista albisteak ikusteko telebista ikusten dutenen artean, % 48,2k 1. kanala (TVE) ikusten dute, ondoren Antena 3 (% 43,7), eta % 28,6k La Sexta.

Albistegiak ikusteko maiztasunari dagokionez, % 65,5ek “egunero edo ia egunero” dela esan dute, % 14,4k “astean lau edo bost egunetan”, % 11,8k “astean bi edo hiru aldiz” eta % 7,7k “noizean behin”.
% 79,8k aipatu duzun telebista katean “konfiantza handia edo nahiko handia” dute.

Irratia

Herritarren % 63,3k adierazi zuten irrati-kate bat aldizka entzuten dutela, eta % 36,7k, berriz, ez dutela egiten.

Cadena SER da irrati-kate entzunena, irrati-kate bat aldizka entzuten dutenen % 36,8rekin, ondoren COPE (% 27) eta Onda Cero (% 20,8) datoz. Radio Nacional da irrati-kate ezagunena % 13rentzat.

% 54,1ek adierazi zuten aipatutako irrati-katea "egunero edo ia egunero" entzuten dutela, % 17,8k "astean lau edo bost egunetan", % 13,8k "noizean behin" eta % 13,7k "astean bi edo hiru aldiz". Espainiarrek entzuten dituzten irratiko albistegietan duten konfiantza mailari dagokionez, % 87,8k adierazi zuten "asko edo nahiko" konfiantza dutela, eta % 9,5ek bakarrik erantzun zuten "gutxi edo batere ez".

Gaurkotasuneko gertaerei, batez ere albiste politikoei buruz, jorratzen dituzten irrati-solasaldiei dagokienez, % 37,4k ez dituzte inoiz jarraitzen, % 34,4k "ahal duten guztietan", % 21,5ek aldizka jarraitzen dituzte eta % 6,1ek "gutxitan".

Sare sozialak

Espainiarren % 54,5ek sare sozialak erabiltzen dituzte informazioa lortzeko. % 45,5ek, berriz, ez. Batez ere erabiltzen duten gailua mugikorra da (% 97), ondoren ordenagailu eramangarria (% 27,8) eta tableta (% 18,4). 18 eta 24 urte bitarteko gazteak dira sare sozialak informaziorako gehien erabiltzen dituztenak (% 87,7), eta ondoren 25 eta 34 urte bitartekoak (% 83).

Sare sozialak erabiltzeko maiztasunari dagokionez, erantzuleen % 86,2k "egunero edo ia egunero" erabiltzen dute, % 5,3k "astean lau edo bost egunetan", % 4,4k "noizean behin" eta % 3,4k "astean bi edo hiru aldiz".
Instagram da sare sozial erabiliena (% 62,6), bigarren postuan Facebook % 47,1arekin eta X hirugarren postuan % 31,3arekin.

icono Esteka partekatuEsteka partekatu

icono x (twitter)X (Twitter)