Vés enrere

El CIS valida els procediments i la qualitat i representativitat de les enquestes

Madrid, 06 d’octubre 2021

Noticia


La institució ha fet 4 estudis comparatius (els baròmetres mensuals i l'ICC de juny i juliol) amb l'empresa Sigma Dos que mostra unes dades pràcticament idèntiques.

El CIS ha validat els procediments i la qualitat de les enquestes telefòniques mitjançant 4 estudis comparatius; els baròmetres i els Índexs de Confiança del Consumidor de juny i juliol.

La Institució va implantar el sistema CATI (Computer Assited Telephone Interview) d'entrevistes telefòniques el juny del 2020 davant la impossibilitat de fer enquestes personals durant la pandèmia per raons sanitàries. Un sistema molt freqüent a Espanya per a la investigació de l'opinió pública, essencialment per raons de rapidesa i fiabilitat en la recol·lecció de dades.

El CIS ha comprovat que, utilitzant la mateixa mida mostral –prop de 4.000 entrevistes–, amb idèntics dissenys mostrals i els mateixos qüestionaris, el sistema CATI del CIS està alineat amb els estàndards de les empreses demoscòpiques privades que treballen amb aquest mateix sistema.

L'anàlisi comparativa dels baròmetres i ICC de juny i juliol elaborats pel CIS i les realitzades per Sigma Dos mostren dades pràcticament idèntiques a la gran majoria de les preguntes a les enquestes que s'han comparat. Es tracta del resultat de fer estudis amb màxim rigor i amb alts estàndards de qualitat en tot el procés, des del disseny del qüestionari a la selecció aleatòria de les persones entrevistades i l'obtenció de dades.

Els centres de recerca que segueixen procediments rigorosos de realització d'enquestes executen habitualment "enquestes mirall" (paral·leles) com una forma de control de qualitat de les activitats relacionades amb l'estudi .

Una enquesta mirall és aquella que es realitza en paral·lel a la que efectua regularment la institució, que s'encarrega a una empresa externa sense cap vinculació amb l'entitat i que replica exactament amb el mateix qüestionari i amb la mateixa metodologia l'estudi que realitza la institució .

Per això, el CIS va treure a concurs públic la realització de 4 estudis paral·lels als baròmetres i els Índexs de Confiança del Consumidor de juny i de juliol, que van ser adjudicats a Sigma Dos.

Les característiques tècniques de tots els estudis del CIS, com les explotacions de les dades que es realitzen, així com les matrius de dades, estan a disposició de qualsevol que vulgui treballar amb més profunditat utilitzant totes les dades disponibles a la web del CIS, que són daccés obert per a totes les persones.

Podeu accedir a aquestes enquestes, englobades sota el codi 11001, des del web del CIS per 'Últims estudis' o directament a través d'aquest enllaç 'Informació de l'estudi'. Podeu consultar aquí la ' Nota metodològica '. Podeu consultar aquí la ' Nota de premsa '.

Per a qualsevol consulta el telèfon de Comunicació és 91 580 76 25.

icono Compartir enllaçCompartir enllaç

icono x (twitter)X (Twitter)