Atrás

O 45 % da cidadanía acudiu a urxencias o ano pasado

Madrid, 04 xullo 2024

Nota Informativa

  • Segundo a primeira vaga do Barómetro de Saúde de 2024, realizado polo CIS, o 40,5% acudiu a un centro de Atención Primaria
  • A valoración que dan os usuarios da Atención Primaria subiu tres puntos ata o 83,6%, e a porcentaxe de cidadáns que consideran que as listas de espera empeoraron baixou en máis de catro puntos.
  • A metade da poboación aínda cre que a sanidade pública se financia coas cotizacións á Seguridade Social e non cos impostos que pagan todos os cidadáns.

A primeira vaga do Barómetro de Saúde de 2024 revela un lixeiro aumento na satisfacción da poboación co sistema público de saúde, que alcanzou os 6,26 puntos sobre 10 en abril, superando lixeiramente a puntuación de 6,14 rexistrada no mesmo período de 2023.

A satisfacción coa Atención Primaria experimentou un lixeiro aumento, chegando aos 6,29 puntos fronte aos 6,19 do ano anterior. Aínda que a atención especializada segue sendo positiva, a súa puntuación diminuíu de 5,95 a 5,86 puntos.

Doutra banda, os servizos de urxencias (7,51 puntos) e a atención hospitalaria (7,14 puntos) seguen a ser os aspectos máis valorados do sistema sanitario.

En canto ás listas de espera, a porcentaxe de cidadáns que cren que empeoraron diminuíu en máis de catro puntos porcentuais, do 39,2 % ao 34,6 %.

O 50,1 % da poboación aínda cre que a sanidade pública se financia total ou parcialmente con achegas dos traballadores e só o 45,6 % sabe que se financia con impostos de toda a cidadanía.

Atención Primaria

O 83,6 % dos usuarios dos servizos de atención primaria valoran positivamente a atención que reciben. Esta porcentaxe aumentou lixeiramente en comparación co 80,4 % de 2023. Os aspectos mellor valorados son a confianza e a seguridade transmitidas tanto polo persoal de enfermaría como polo médico (8,08 e 7,87 sobre 10, respectivamente).

En canto aos tempos de espera, o 25,1 % das persoas que pediron cita foron atendidas polo seu médico de atención primaria o mesmo día ou ao día seguinte, cinco puntos máis que na enquisa do ano pasado. O resto tivo unha espera media de 8,3 días, fronte aos 9,12 de 2023. Ademais, case o 80 % dos cidadáns que necesitaron asistencia de atención primaria o ano pasado foron atendidos en persoa.

Especialidades

O 42,3 % consultou un especialista en saúde pública nos últimos doce meses, xa sexa por derivación dun médico de Atención Primaria (37,2 %) ou por cita do médico especialista durante unha consulta previa (57,9 %).

O 81,5 % dos usuarios valoran positivamente a atención que reciben, sen cambios significativos con respecto a 2023 (82,8 %). Os aspectos máis valorados polos usuarios son a información que reciben sobre os seus problemas de saúde e a confianza e seguridade que lles infunde o persoal médico (7,74 e 7,73, respectivamente).

Ingreso hospitalario

O 10,1 % informou de ter ingresado nun hospital público nos últimos doce meses. O 40,3 % tiña programada unha cirurxía ou probas diagnósticas; o 56,9 % unha enfermidade ou problema de saúde urxente; e o 2,8 % un parto.

O 87,6 % dos usuarios dos hospitais públicos valoran positivamente a atención recibida durante a súa estancia. Os aspectos mellor valorados son os coidados prestados polos distintos profesionais (enfermaría, 8,46 puntos, e medicina, 8,39 puntos).

Emerxencias

O 44,6 % da cidadanía recoñece ter acudido a un servizo de urxencias sanitarias públicas nos últimos doce meses. Os servizos de atención primaria representaron o 40,5 % da demanda durante este período, os servizos de urxencias hospitalarias o 52,7 % e o 6,5 % utilizaron un servizo de urxencias tipo 061/112.

Os servizos de urxencias do Sistema Nacional de Saúde son valorados positivamente polo 76,5 % das persoas que os utilizaron.

Igualdade

Este ano 2024, o Barómetro de Saúde incluíu unha pregunta sobre a percepción da poboación sobre a igualdade de trato na sanidade pública baseándose en diversos aspectos.

Case o 40 % da poboación xeral percibe que os servizos non se reciben por igual dependendo da comunidade autónoma na que vivan, e o 36 % tamén cre que o trato é desigual dependendo do manexo das novas tecnoloxías por parte da persoa.

A situación socioeconómica, ou a idade das persoas atendidas, son os aspectos nos que se percibe a maior igualdade de trato.

saúde mental

Esta edición tamén explora, por primeira vez, algúns aspectos relacionados coa atención dos problemas de saúde mental. En abril de 2024, o 17,8 % dos enquisados afirmaron ter necesitado consultar cun profesional sanitario por un problema de saúde mental ou por angustia psicolóxica ou emocional.

O 46,3 % recibiron atención no sistema público de saúde, o 44,7 % no privado e o 2,6 % en ambos. Entre os atendidos no sistema público de saúde, o 40,1 % afirmou ser tratado principalmente por un especialista en psiquiatría, o 33,1 % polo seu médico de cabeceira e o 20,8 % por un psicólogo.

O vinte e seis por cento das persoas que consultaron a un profesional por problemas de saúde mental obtiveron a súa cita en menos de 30 días; o 40 % foron atendidas nun prazo dun a tres meses; e outro 26 % esperou máis de tres meses para recibir unha consulta.

O 78,9 % das persoas atendidas na atención sanitaria pública declararon estar satisfeitas coa atención recibida durante a súa visita e o 49,0 % afirmaron recibir unha mellor atención da que esperaban.

Aceptación de vacinas

O Barómetro de Saúde tamén incluíu, por primeira vez, unha serie de preguntas para avaliar o grao de aceptación do uso das vacinas entre a poboación xeral.

A aceptación da vacinación no noso país é alta, a pesar de que o 36,7 % cre que provocan efectos adversos para a saúde. O nivel de acordo cos aspectos protectores das vacinas supera o 90 % e o 89,9 % afirma seguir as recomendacións dos profesionais sanitarios en materia de vacinación.

Coñecemento e uso das tecnoloxías

Nesta onda, o Barómetro de Saúde tamén pregunta sobre o uso que fan os cidadáns das tecnoloxías dixitais para interactuar co sistema sanitario.

O 55,9 % das persoas entrevistadas afirmaron ter un certificado electrónico para realizar trámites administrativos e só o 0,9 % descoñecía o que era. Este indicador é relevante xa que o acceso á historia clínica interoperable do NHS e, na maioría dos casos, á historia clínica rexional, require un certificado electrónico persoal.

O 38,5 % accedeu á súa historia clínica electrónica, fronte ao 61,5 % dos entrevistados que nunca accederon a ela: o 32,2 % deles descoñecía esta posibilidade e o 19,3 % non coñece ou non pode usar Internet.

O 60,4 % dos enquisados sabe que pode recoller medicamentos prescritos polo sistema público de saúde fóra da súa comunidade autónoma grazas ao sistema interoperable de receita electrónica, e o 44,3 % deles utilizou este servizo.

O Barómetro de Saúde é unha enquisa de opinión pública anual realizada polo Ministerio de Sanidade en colaboración co Centro de Investigacións Sociolóxicas (CIS) desde 1993. A enquisa anual, base do estudo, consta de aproximadamente 7.800 entrevistas domiciliarias a persoas maiores de 18 anos, en todas as provincias españolas. A primeira vaga realizouse en abril de 2024, con 2.576 entrevistas.

icono Compartir ligazónCompartir ligazón

icono x (twitter)X (Twitter)