'Osasun Barometroa 2023 (lehen olatua)'ri buruzko informazio-oharra
Madrid, 31 martxoa 2023
Nota informativa
Osasun Barometroa 2023
Espainiarren %83,5ak uste du osasun publikoak ondo funtzionatzen duela, aldaketak behar dituen arren
- Aurtengo Osasun Barometroaren lehen boladaren arabera, herritarren %70ek egun bat baino gehiago itxaron dute hitzordua hartu eta familia medikuak ikusi arte, aurretik lekurik ez zegoelako.
- '061' eta '112' larrialdiak eta erizaintzako langileen tratamendua dira espainiarrek ondoen baloratzen dituzten osasun zerbitzu publikoak.
- %39,3rentzat, ospitale eta osasun zentroetan itxaron zerrenden arazoa okerrera egin da
Madril, 2023ko martxoaren 31 . CISek egindako Osasun Barometroaren lehen bolada honetan, argi dago espainiarrek osasun sistema publikoa positiboki baloratzen dutela eta sistema pribatuaren aurrean lehen aukera izaten jarraitzen duela. Espainiarren %83,5ak ziurtatzen du osasun sistema nahiko ondo funtzionatzen duela aldaketak beharrezkoak diren arren, eta %15,9k baieztatzen du "gaizki funtzionatzen duela eta aldaketa sakonak behar dituela".
Mediku hitzorduak
Familia-medikuekin hitzorduei dagokienez, azken urtean familia-medikuarekin kontsulta bat behar izan duten espainiarren % 70ek egun bat baino gehiago itxaron dute hitzordua hartu zutenetik ikusi arte. Hitzordua eskatu zuten pertsonen %57k dio astebete baino gehiago igaro zela ikusi arte.
Kontuan izan behar da, halaber, azken urtean lehen mailako arretako kontsulta egin duten %80,4k baieztatzen duela jasotako arreta «oso ona edo ona» izan dela.
Aseguru pribatua duten pertsonei (%23,3) galdetzen zaienean zein den kontratazioaren arrazoi nagusia, %74,4k hori adierazten du "arreta ematen duten abiaduragatik".
Osasun zerbitzu publikoak 1etik 10era baloratu dituzte
Sistema publikoko osasun zerbitzu guztiak espainiarrek onartzen dituzte, baina hobekien baloratu dena larrialdi zerbitzua izaten jarraitzen du, bai '112' bai '061' 7,33rekin, eta ondoren ospitale publikoetako ospitale eta arreta 7,08rekin eta lehen mailako arretako kontsultak. osasun zentroetan 6.19 lortzen.
Lehen mailako arretako kontsultei dagokienez, "erizainaren profesionalak transmititzen duen konfiantza eta segurtasuna" izaten jarraitzen du hobekien baloratu den lehen arretako alderdia 8,02rekin, ondoren medikuek 7,77rekin eta "zure osasun arazoari buruz jasotako informazioa" espainiarrek baloratzen dute. 7,46 bat. Okerren baloratzen den alderdia "medikuek gaixo bakoitzari eskainitako denbora" da (6,65).
Azken urtean zehar larrialdietako arretari buruz galdetuta, zerbitzu hori erabili behar izan duten herritarren %74,3k esan du jasotako arreta "oso ona edo ona" izan dela. %7,7k soilik adierazten du «oso txarra edo txarra» izan zela. Jakina, artatu arte itxaroten egondako denborari dagokionez, %46,2k adierazi zuen «ordu 1etik 4ra» itxaron dutela eta %21,1ek «4 ordu baino gehiago eta 12 ordu baino gutxiago».
Itxaron zerrendak
Azken hamabi hilabeteetako itxaron-zerrenden arazoari dagokionez, espainiarren %39,3k okerrera egin duela uste du eta %41,2k bere horretan jarraitu duela uste du. Lehen mailako arretako zentroen kolapso egoerari dagokionez, %23,7k diote «asko edo dezente» eragiten diela eta %22,2k «zerbait».
Osasun sistema hobetzeko lehen mailako arretan hartu beharreko neurri posibleei buruz galdetuta, herritarrek baieztatzen dute "familia-mediku bera modu egonkor batean mantentzea" oso garrantzitsua dela (9,20 puntuazioa ematen dute), "handitzea" behar dela. langile sanitarioen plantilla" 9,16 batekin eta hirugarren postuan "baliabide ekonomiko gehiago eskaintzea" 9,05 batekin beharrezkoa dela adierazten dute.
Otsailaren 10etik 28ra bitartean egindako inkesta honen datuak, 2.557 elkarrizketetako lagin batekin, komunikabide eta interesdun guztien eskura daude Ikerketa Soziologikoen Zentroaren webgunean (www.cis.es).
Edozein zalantza argitzeko, Komunikazioko telefonoa 91 580 76 25/664 470 083 da.
- Aurtengo Osasun Barometroaren lehen boladaren arabera, herritarren %70ek egun bat baino gehiago itxaron dute hitzordua hartu eta familia medikuak ikusi arte, aurretik lekurik ez zegoelako.
- '061' eta '112' larrialdiak eta erizaintzako langileen tratamendua dira espainiarrek ondoen baloratzen dituzten osasun zerbitzu publikoak.
- %39,3rentzat, ospitale eta osasun zentroetan itxaron zerrenden arazoa okerrera egin da
Esta información puede ser usada en parte o en su integridad sin necesidad de citar fuentes.
C/ Montalbán, 8
28014 Madrid
Email: comunicacion@cis.es
Tlf.: 91.580.76.25
Fax: 91.531.81.31