Atzealdea

Biztanleriaren ia % 80k erabili zituen Lehen Mailako Arretako zerbitzuak 2024an

Madrid, 27 otsaila 2025

Nota Informativa

  • % 83k positiboki baloratzen dute lehen mailako arreta mailan jasotako arreta
  • %43k espezialista baten kontsulta izan zuten azken urtean eta %10 ospitale publiko batean ingresatu behar izan zuten.
  • % 40k badute beren historia kliniko digitala eskuratzeko aukera, eta % 60k badakite herrialdeko edozein farmaziatan jaso ditzaketela botikak Osasun Sistema Nazionaleko errezeta elektroniko batekin.
  • Elkarrizketatutako pertsonen % 18,2k arreta behar zuten buruko osasun arazo batengatik.
  • Txertoen alderdi babesgarriekin adostasun maila % 90era iristen da.

18 urte edo gehiagoko biztanleriaren ia % 80k lehen mailako arretako zerbitzuak erabiltzen ditu, eta pertsona horien % 83,1ek positiboki baloratzen dute jasotako arreta, CISek Osasun Ministerioarekin lankidetzan egindako Osasun Barometro Globalaren arabera. Era berean, % 43,4k espezialista batengana joan dira azken urtean, eta % 81,8k positiboki baloratzen dute jasotako arreta. % 10ek gutxienez behin ospitale publiko batean ingresatu direla adierazi dute azken urtean, eta pazienteen % 87,9k positiboki baloratzen dute jasotako tratamendua.

Hobekuntzak ikusi dira osasun digitalean eta hainbat online zerbitzuren erabileran, inkestatuen % 40,1ek adierazi baitute noizbait beren historia kliniko elektronikora online sartu direla; % 44,4k badakite medikuek beren informazio medikoa beste autonomia erkidego batean kontsulta dezaketela; eta % 60k badakite herrialdeko edozein farmaziatan jaso ditzaketela botikak errezeta elektroniko batekin.

Espainiako osasun-sistema publikoarekiko gogobetetasun-maila (erabili den ala ez) egonkor mantendu zen 2024an, 10etik 6,28ko puntuazioarekin, eta herritarrek zentro publikoen aldeko lehentasun argia erakusten jarraitu zuten aztertutako lau osasun-eremuetan. Ebaluazio honek 2023an ikusitako joera sendotzen du eta Osasun Sistema Nazionalarekiko iritzi publikoaren egonkortzea berresten du, 2022an erregistratutako beherakadaren ondoren, 2019ko pandemia aurreko mailekin (6,74) alderatuta.

2024ko Osasun Barometroak agerian uzten du larrialdi zerbitzuak, bai 061 bai 112, ospitale publikoetako sarrera eta arretarekin batera, direla biztanleriaren baloraziorik altuena dutenak, 10etik 7,43 eta 7,16ko puntuazioekin, hurrenez hurren.

Lehen mailako arretari dagokionez, osasun-zentroetan familia-medikuekin egindako kontsulten balorazioa 6,29 puntura iristen da, eta lehen mailako arretako larrialdi-zerbitzuek, berriz, 6,34 puntu.

Oro har, biztanleriaren % 55ek iritzi positiboa du Espainiako osasun-sistemaren funtzionamenduari buruz, eta % 15,6k uste du aldaketa sakonak behar dituela. Itxaron-zerrendaren egoerari dagokionez, % 47,4k uste du berdin jarraitzen duela, % 35,6k okerrera egin duela, eta % 8,3k hobetu egin dela.

Erabiltzaileen ebaluazioa

Espainiako helduen % 80k lehen mailako arretako zerbitzuak erabili zituzten iaz, eta gehiengo zabalak (% 83,1) jasotako arreta positiboki baloratu zuen, profesionalek txertatutako konfiantza eta segurtasuna azpimarratuz. Itxaron-denborei dagokienez, pazienteen % 22,3 hitzordua hartu zuten egun berean edo hurrengo egunean; gainerakoentzat, batez besteko itxaronaldia 8,7 egunekoa izan zen.

Azken urtean, inkestatutakoen % 43,4k espezialista batengana joan ziren, eta % 81,8k jasotako arreta positiboki baloratu zuten, medikuek txertatutako konfiantza eta segurtasuna eta osasun arazoari buruz jasotako informazioa islatuz. Horietatik, % 38,3 lehen mailako arretako medikuak bideratu zituen, eta % 38k hiru hilabete edo gehiago itxaron behar izan zuten espezialista batengana joateko.

%10ek adierazi zuten gutxienez behin ospitale publiko batean ingresatu zirela azken urtean. Pazienteen %87,9k positiboki baloratu zuten jasotako arreta. Alderdirik baloratuenak mediku eta erizaintzako profesionalek emandako arreta izan ziren.

Osasun Sistema Nazionalaren larrialdi zerbitzuak azken urtean erabili dituztenen % 75,2k positiboki baloratzen dituzte. Lehen mailako arretako larrialdi zerbitzuek eskaeraren % 39,2 kudeatu zuten aldi horretan, eta ospitaleetako larrialdi zerbitzuek % 54.

2024ko Osasun Barometroaren datuen arabera, pertsonen % 18,2k buruko osasun arazo batengatik kontsulta behar izan zuten; erdiak osasun publikoan artatu ziren, % 80,4k balorazio positiboa izanik, eta beste erdiak osasun pribatuan.

Zentro publikoak

Osasun Barometroak espainiarrek osasun publikoarekiko duten lehentasun argia erakusten du. Aukera izanez gero, gehiengoak zentro publikoak aukeratuko lituzke arreta-maila guztietan: lehen mailako arreta, arreta espezializatua, ospitaleratzea eta larrialdi-zerbitzuak.

Lehentasun hori aurreko urteetako maila berean mantentzen da, biztanleriaren % 69,9k lehen mailako arretarako zentro publikoa aukeratzen baitu eta % 56,9k espezialitate-kontsultetarako. Hala ere, nabarmena da pandemiaren ondoren ospitaleko sarrera eta larrialdietarako osasun publikoarekiko lehentasunaren igoera: ospitaleko sarreraetarako osasun publikoarekiko lehentasuna % 69,8tik % 76,1era igo da 2019an, eta larrialdietarako, berriz, % 66,9tik % 72,5era igo da 2024an.

Osasun publikoarekiko lehentasun orokor argi hori izan arren, espezializatutako kontsultak dira osasun pribatua gehien onartzen den arloa, biztanleriaren % 40,1ek aukera hau hautatzen baitute.

Koordinazioa eta irisgarritasuna

Biztanleriaren % 45,1ek balorazio positiboa du lehen mailako arretaren eta haien arretan parte hartzen duten ospitaleko zerbitzuen arteko koordinazioaz.

Txertoen alderdi babesgarriekin adostasun maila oso altua da, bai txertoa hartzen ari den pertsonarentzat (% 90,2) bai harekin bizi diren pertsonentzat (% 90,4). Hala ere, % 37k uste dute osasunean ondorio kaltegarriak eragin ditzaketela.

Elkarrizketatuen % 40,1ek adierazi zuten noizbait beren historia kliniko elektronikoa sarean eskuratu zutela; % 44,4k bazekiten beste autonomia erkidego bateko medikuek beren informazio medikoa eskura zezaketela; eta % 60k bazekiten herrialdeko edozein farmaziatan errezeta elektroniko batekin botikak jaso zitzaketela.

Osasun publikoan ekitatea

Barometroaren edizio honek osasun-sisteman berdintasun-tratamenduari buruz jendeak duen pertzepzioa aztertzen du, 2016an eta 2019an lehenago egindako galdera bat berrikusiz.

Espainiako egoera sozioekonomikoa, jatorrizko herrialdea, adina eta egoera legala dira zerbitzuen horniduran berdintasun handiagoa hautematen den alderdiak, eta ez dira desberdintasunaren arrazoi gisa identifikatzen.

Bestalde, biztanleriaren % 38,7k uste du pazienteak modu desberdinean tratatzen direla bizi diren autonomia erkidegoaren arabera, eta % 35,5ek uste du, halaber, pertsona bakoitzak teknologia berriei ematen dien erabilerak eragina izan dezakeela osasun-sistemak jasotzen duen tratamenduan dauden desberdintasunetan.

Estaldura

Elkarrizketatuen % 99k adierazi zuten beren osasun-laguntza finantzaketa publikoaren bidez estalita zutela. Ehuneko honek Osasun Zerbitzu Nazionalean izena emanda dutenak eta funtzionarioen elkarrekiko fondoetan parte hartzen dutela diotenak barne hartzen ditu, bai Osasun Zerbitzu Nazionalean zerbitzu-hornitzailea dutenak, bai hornitzaile pribatu bat dutela diotenak, kontuan hartuta, kasu guztietan, haien finantzaketa funts publikoek eusten dutela.

% 23,2k diote osasun-aseguru pribatua dutela banaka erosita (berak edo senide batek) eta % 9,4k enpresaburuaren bidez erosita. Azken urteotan, aseguru pribatua dutela dioten pertsonen kopurua handitu egin da.

Datu hauek eta beste batzuk CISen webgunean aurki daitezke (www.cis.es).

 

icono Esteka partekatuEsteka partekatu

icono x (twitter)X (Twitter)